2197
Sök

Vad har hänt med gasen :S

136 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Var ute o brände lite förut big_smile Så efter någon mil så när ja stämplade plattan i bott så blir det inget drag i den som det brukar bli den slutar liksom att gasa eller vad man ska säga men den dör inte. Sen så hör man som ett ljud som swiiiiisshh när man gasar. men den drar inte på som den brukar. Sen så hör man ibland nått slags skrap ljud eller vad det kan vara. Men det skrapljudet kommer bara ibland inte samma hela tiden utan lite mer sporadiskt..

VAd har hänt??

Funkade bra innan men nu  vet ja inte vad som har hänt?

De Säger Vi Hej!

Sleeper
3 084 Inlägg
22 december 2007
äre slut på gas??!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

136 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Nee har ingen biogas bil tongue ärligt talat vet ni?? tongue

De Säger Vi Hej!

1 311 Inlägg
22 december 2007
kan va en början att skriva vilken motor!!! är det turbo låter det som att en tryckslang kan ha hoppat av

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

136 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Corpze skrev:
kan va en början att skriva vilken motor!!! är det turbo låter det som att en tryckslang kan ha hoppat av

Det är en audi a4 1.8t

De Säger Vi Hej!

136 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
hmm tongue va är d konstiga ljudet då? :S:S tycker det borde hänga ihop

De Säger Vi Hej!

Diktator
433 Inlägg
22 december 2007
det konstiga pysljudet är antagligen när din laddlyft pyser ut i tomma luften istället för in i tryckröret.. och om du har din wastegate styrning på insuget så kan det vara för att din turbo snurrar konstant.. Skynda dig att kolla alla slangar så att du inte rasar turbon.. (Min kompis gjorde det på min bil nyligen då han bara fortsatte köra trots att bilen gick piss, visade sig att slangen till dumpventilen inte satt fast ordentligt.)

*edit skrivfel*
Senast redigerat av Micke754 (23 december 2007)

Varför köra sakta när man kan köra fort?

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 december 2007
undra just var bekymmret är med folk... "näe det lät märkligt vad är fel"    skriv för tusan vad det är för bil + årsmodell och motortyp, beskriv sedan felet och hur det beter sig.

"låter konstigt när man gasar" ger fasen ingen ledtråd alls tyvärr
Senast redigerat av torpis (23 december 2007)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 277 Inlägg
23 december 2007
En tändspole kanske har gått?
Det gjorde den på min Audi A4 1,8t -02

136 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
torpis skrev:
undra just var bekymmret är med folk... "näe det lät märkligt vad är fel"    skriv för tusan vad det är för bil + årsmodell och motortyp, beskriv sedan felet och hur det beter sig.

"låter konstigt när man gasar" ger fasen ingen ledtråd alls tyvärr

Men  xD Ja kom inte på nått bättre. Tyckte att det var en liten rolig topic.. Du får coola ner dig lite. Håller väl med om att det var lite dålig beskrivning av vad felet är men det är svårt att förklara detta fel. Årsmodell och bil står ju vid min avatar så vad är problemet?

Till alla andra som svarat: Ja ska kolla alla slangar från och till turbon,, återkommer!

De Säger Vi Hej!

136 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
tror inte det är nån slang iaf. kan inte se nått mystiskt, Fast det är rätt svårt att se också för allt sitter tajt,.  vad tror ni

De Säger Vi Hej!

Rapidoz
688 Inlägg
23 december 2007
Det är inte turbon som håller på att säga upp sig helt?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

136 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
940turboplus skrev:
Det är inte turbon som håller på att säga upp sig helt?

hehe kanske d tongue får väl åka in till nån firma o kolla upp d.

De Säger Vi Hej!

Diktator
433 Inlägg
24 december 2007
Du märker ju på det om det ryker mycket osv, alltså avgaserna, eftersom att om turbon är slut så får du antagligen olja ner i avgasystemet. Eventuellt kan du ju lossa på slangen som går från turbo till luftfilter å känna efter glapp. smile
Mvh/

Varför köra sakta när man kan köra fort?

56 Inlägg
24 december 2007
Den kanske slirar på lamellerna, eller dra den bra i början, alltså i draglägget.

136 Inlägg
24 december 2007
Trådstartare
den varken ryker eller slirar konstigt! sen så låter det som nått skrapar eller vad man ska säga men bara ibland. hmm

De Säger Vi Hej!

Sök