2533
Sök

hallå blir man aldrig för gammal för raketer ossånt?

741 Inlägg
26 december 2007
Är 18 och har inget intresse för det, tycker det är skit trist hmm

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
26 december 2007
Har tröttnat på raketer och sånt rätt bra dom senaste åren och är bara 22 bast, har en heldel ligger hemma som man köpt på sig men inte blivit av att man brassat iväg dom när det är dags.

Kraftigare smällare och "specialbomber" är en annan sak, sånt kan jag fortfarande uppskatta wink .

- Time Attack -

RE-雨宮
481 Inlägg
26 december 2007
Lindberg88 skrev:
de finns fan inge roligare än att ha krig med miniraketer! ;P

Håll i dig för nu kommer moralpredikan del II. tongue Skjut förihelvete inte raketer på varandra. Det är skitkul tills det händer ngt. Då känns det plötsligt väldigt ovärt. Har sett så sjukt mkt olyckor relaterade till smällare.

Vad gäller själva pangandet så har jag av någon dum(kanske bra) anledning blivit väldigt reserverad med saker som kan explodera. Har sedan jag var 16 år varit medlem i Unga forskare föreningar, senare ordförande i en lokal förening och vi har byggt ungefär allt som går att bygga vad gäller praktiskt genomförbara primär och sekundärsprängämnen. Vi har modifierat raketer, byggt rör. Eldsvampar, Mörsare och allt annat som är roligt å smäller. Visst är det fortfarande sjukt roligt. Men av någon anledning blir det inte av att sätta sig. Å för er som nu vill moralpredika tillbaks ang "hembyggda smällare" så kan jag säga att allt är byggt med antingen eltändning eller Tjärstubin och eller fjärrutlösare.

Jag tror inte jag kommer bli för gammal för det. Är mer att jag tycker att dom raketerna man köper är så fruktansvärt tråkiga, om dom inte ska kosta multum, och att göra själv har jag slutat med.

Gott nytt år, å håll fingrar och ögon i styr!

/Daniel

RE-Amemiya Kitted FD3S

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 december 2007
jodå nog är det kul med smällare och raketer, och det lär ju ta ett tag innan man kännr sig för gammal för sånt, även kul att kriga med små raketer, eller jaa det var förut tills man tog förnuftet till fånga och insåg att det kan ju faktiskt hända allvarliga saker om nån får en raket i ögat eller liknande ..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

fotointresserad
2 307 Inlägg
26 december 2007
SJälv tycker jag att det kan vara fint att se raketer på håll men har helt tappat lusten och intresset själ för det för ca två år sen då en kompis storebror, min granne, avled efter att en fyrverkeripjäs exploderade i hans ansikte och en annan kompis fick en stor del av ansiktet sönderbränt.

SÅ om ni nu ska ut och leka med era smällare och raketer så se till att göra det med omsorg och inte, ABSOLUT INTE, gå fram till en fyrverkeripjäs som inte har smällt.. det kan bli det sista ni gör.. =/

Team Pro5
313 Inlägg
26 december 2007
Tacka vet jag baktändning på bilen.. mkt billigare.

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

-utan 940
1 728 Inlägg
26 december 2007
Jag hörde nåt om att nyårsfyrverkerierna släpper ut lika mycket farliga ämnen som biltrafiken gör på ett år, kommer inte ihåg om det var hela världens fyrverkerier som släpper ut lika mycket som Sveriges biltrafik eller om det bara var inom Sverige. Nån som vet mer om detta?

Det skulle inte förvåna mig om fyrverkerier totalförbjuds av miljöskäl nu när det är så populärt att värna om miljön...

221 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Nä inte jag iafa:) Var ute och sprängde lite idag, Eftersom man inte får köpa Smällare längre så får man ju köpa det som smäller i lufften och konstruera om lite, tongue Så blir det smällare med en jädra knall haha

ja hur gör man det de vill ja göra!!

892 Inlägg
26 december 2007
*Gäsp* Näe, har väl och har haft ett måttligt intresse för smällare. roll

motor_power skrev:
_Wallis_ skrev:
Nä inte jag iafa:) Var ute och sprängde lite idag, Eftersom man inte får köpa Smällare längre så får man ju köpa det som smäller i lufften och konstruera om lite, tongue Så blir det smällare med en jädra knall haha

Testa tejpa med lämplig nättejp t.ex. gaffa. (på egen risk, vet inte om nått dåligt kan hända)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Hmm.
26 december 2007
Har smällt alldeles för mycket under mitt liv. så börjar faktist å tröttna... sad, tyvärr. och är bara 18. hållt på sedan jag va 8. föräldrarna litade väl på mig.. och visst, ingen olycka ännu ^^ smile.

1 567 Inlägg
26 december 2007
Jag älskar sådant och köper för det mesta en hel del varje år..Har gjort en del egna grejer med tex tömt 2-4 raketers innehåll i ett treorör fy fan vilken smäll.Farligt men kul så länge fingrarna sitter kvar.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

1 833 Inlägg
26 december 2007
Jag tyckte det var sjukt kul när jag var lite, var ju lätt de bästa på året.
Nu har det svalnat lite, men det är fortfarande kul såklart smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

4 506 Inlägg
26 december 2007
motor_power skrev:
_Wallis_ skrev:

Det tänker jag inte gå ut med, Då jag inte vill ansvara för någon annans skador än mina egna om jag skulle ha otur. Gör inget utan att tänka igenom det ordentligt bara säger jag.

Kan du andas kan du dö.

312 Inlägg
26 december 2007
det e ju fan skit kul big_smile.. skulle ha köpt för ett tag sen men då sa dom att dom hade sälj förbud i hela staden och att dom börjar sälja den 27:e av nån anledning  hmm   men imon blir det fan o köpa smällare o raketer big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Life is what you make it. And if you don't make it who's gonna make it for you?

70 Inlägg
26 december 2007
zovix skrev:
Jobbar med minröjning bland annat så ja jag har tröttnat.

Det finns inget dugg roligt med att skrämma gammalt folk och husdjur från vettet för lite fest.

/Magnus

Tack för ditt "vettiga" inlägg! / K.

Renaultägare
108 Inlägg
26 december 2007
Jag tappade intresset för ca. 16 år sedan.

Har numera hund som är vettskrämd för fyverkerier, så det vore trevligt om folk kunde hålla sig till detta enbart på nyårsafton och påskafton.

Renault Mégane 1.6 16v Sedan

Better than God \o/
1 883 Inlägg
26 december 2007
Nej det blir man inte.  Men man har förstånd nog att inte springa mellan hyreshusen och kasta smällare.

00.00 på nyårsafton gäller....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Svindåre
1 433 Inlägg
26 december 2007
jag tycker de e skitkul å skjuta raketer big_smile har hållt på med det sen jag var kke 10 år. har byggt om och donat mycket med. typ satt en stor raket som det blir färg å grejjer av uppochner. ganska effektfullt kan jag säga när man stog så nära big_smile men jag har skador ochså efter smällare/raketer. har tex krut i mitt högra öga, och det kommer jag att ha resten av livet.. men de e kul å smälla... smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

2 182 Inlägg
30 december 2007
Så länge man tycker det är kul så slutar man inte, eller hur.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Sök