3585
Sök

Ta av stötfångare fram på audi a4 96??

136 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
Hur får man bort stötfångaren fram på en audi a4 1.8t 96a ??
Har lossat på skruvarna i hjulhuset på båda sidor. och även dem två långa skruvarna i stötfångaren bakom "näten" Men hur ska man dra? Försöker dra framåt men det hjälper inte. bilen är rätt låg så kan inte böjja mig o kolla under hmm Nån som vet hur man tar av den?

De Säger Vi Hej!

136 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
bump!

De Säger Vi Hej!

Toker
491 Inlägg
28 december 2007
plastskyddet under, sitter inte det fast i fronten?

annars är det bara dra utåt

Toker Jr 081102

136 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
aaha men ja menar front om det heter så tongue all plast där under lyktorna om man säger tongue HAr prövat att dra men det sitter rätt gött känns som man borde göra på nått spec sätt typ bända ut sidorna först eller så hmm. Synd att man sänkte den tongue då kunde man kolla in lite lättare undertill. Nu är det så jäkla tight. Nån måste ju veta tongue

De Säger Vi Hej!

136 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
bump

De Säger Vi Hej!

Tyskstuk.se
630 Inlägg
29 december 2007
Själva fronten sitter med skruvar i hjulhuset, sen hade väl du lossat några skruvar bakom grillen... men det sitter ett has-skydd under motorn, och den sitter fast i fronten i nederkant. du måste lossa dom oxå sen "dra ut" sidorna från hjulhuset, sen kan du nog dra fronten rakt ut

136 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
OK ska kolla d där hasskyddet resten har ja tagit bort. Kan du beskriva lite mer vart d sitter?

De Säger Vi Hej!

Thorssa
29 december 2007
Skicka ett PM till Mäki här på garaget, han vet nog exakt hur man gör.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
29 december 2007
Thorssa skrev:
Skicka ett PM till Mäki här på garaget, han vet nog exakt hur man gör.

Han har redan kontaktat mig smile Hoppas det går bra, annars får jag fortsätta med mina taffliga försök till förklaringar hehe.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

136 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
haha jopp fick loss den big_smile tack mäki!! o alla andra

De Säger Vi Hej!

Sök