3710
Sök

Misshandel

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 januari 2008
syrran blev överfallen av 3 maskerade män, visade sig sen vara män med utländsk bakgrund, helt oprovocerat, och började slå med järnrör o sparka, för en gångs skull va polisen i närheten iaf o kunde ta en av dom...så de funkar inte riktigt att undvika konflikter eller lägga benen på ryggen när de är så jävla fega å sjuka i huvet

FreddeK
8 januari 2008
varför hamna i den situationen ens?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 januari 2008
motor_power skrev:
om han som bråkar börja slå e de bara o slå tebaka o de hårt !

eller låta han slå sig less och sedan anmäla han och tjäna lite pengar wink hehe tongue

själv så hamnar jag i en hel del bråk när jag festar och sånt för då säger jag emot dom som gör helt fel eller är dryg eller liknande, men jag har alldrig hamnat i slagsmål smile  blir oftast bara massa meningslöst tjaffs tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (8 januari 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Dr Snuggles
956 Inlägg
8 januari 2008
"Visade sig sen vara män med utländsk bakgrund"

Vad har det med saken att göra ?

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 januari 2008
Freddeponken skrev:

Så man ska ge fan i att gå mitt i centrala stan till en krog? det var hennes fel? get a grip

FreddeK
8 januari 2008
Mortalis skrev:
syrran blev överfallen av 3 maskerade män, visade sig sen vara män med utländsk bakgrund, helt oprovocerat, och började slå med järnrör o sparka, för en gångs skull va polisen i närheten iaf o kunde ta en av dom...så de funkar inte riktigt att undvika konflikter eller lägga benen på ryggen när de är så jävla fega å sjuka i huvet

Jävlig surt att ge sig på en ensam tjej! skott i huvudet rakt av och dumpas i någon sjö..
Hoppas hon mår bra idag!

kram från fredda

52 Inlägg
8 januari 2008
Freddeponken skrev:

Är väl inte alltid man kan hjälpa att man hamnar i såna situationer?

It's nice to be important but it's more important to be nice.

OEM <3
6 957 Inlägg
8 januari 2008
Finns ju dom som bara slår ner en utan anledning, de hände mig, nu kan ja vissla med näsan, jippi!

OEM <3

FreddeK
8 januari 2008
Mortalis skrev:
Freddeponken skrev:

Så man ska ge fan i att gå mitt i centrala stan till en krog? det var hennes fel? get a grip

hej jag svarade inte på din fråga när jag skrev det inlägget.

utan på dem som hamnar i bråk varje helg.

Själv har jag aldrig hamnat i bråk under mitt 29åriga liv. Men att ge sig på en tjej är så jävla fegt!

Mvh fredde

FreddeK
8 januari 2008
Limey skrev:
Freddeponken skrev:

Är väl inte alltid man kan hjälpa att man hamnar i såna situationer?

Nej så sant men sen är jag rätt lugn av mig och inte och härjar varje helg. kan ju vara en bidragande orsak till att jag inte blir nedklubbad.

Gréve
497 Inlägg
8 januari 2008
Freddeponken skrev:

ja allt var väll hur man skulle undvika situationen.. eller? så de där stämde inte riktigt in... roll

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 januari 2008
vaalle skrev:
John87 skrev:
Man borde skaffa sig en Latino-flickvän.
Ingen som vågar göra något mot en då tongue

Hahaha big_smile

En HA/FFL tattuering brukar ha en tendens att fixa kalsongbyte på misshandlar-gängen...

OEM <3
6 957 Inlägg
8 januari 2008
Men att ge sig på en tjej är så jävla fegt!
Mvh fredde

MKT FEGT! Avskyr våldtäkter som sker mot tjejer, skulle ja sen som gör så tror ja nog
inte att ja skulle tveka på att slå skiten ur han!

En nära bekant till mig blev slagen/misshandlad av sitt ex. nita henne i ansiktet osv.
Hur skulle ni göra i det läget om ni såg honom idag, låta de vara eller ge han en feting smäll?

Åter topic, Googla runt, måste väl finnas mängder om detta?

OEM <3

FreddeK
8 januari 2008
The_Rebel skrev:
Freddeponken skrev:

ja allt var väll hur man skulle undvika situationen.. eller? så de där stämde inte riktigt in... roll

ja undvik skiten på helgerna så blir man inte nedslagen och ge fan i att kaxa och dryga och gå därifrån!

är väl fan inte så svårt.

945 Inlägg
8 januari 2008
Bjork skrev:
Men att ge sig på en tjej är så jävla fegt!
Mvh fredde

En nära bekant till mig blev slagen/misshandlad av sitt ex. nita henne i ansiktet osv.
Hur skulle ni göra i det läget om ni såg honom idag, låta de vara eller ge han en feting smäll?

Åter topic, Googla runt, måste väl finnas mängder om detta?

Har hänt min syster.
Jag hade slagit sönder honom. Bespara mig moralkakor tack.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 januari 2008
Freddeponken skrev:
Mortalis skrev:
Freddeponken skrev:

hej jag svarade inte på din fråga när jag skrev det inlägget.

utan på dem som hamnar i bråk varje helg.

Själv har jag aldrig hamnat i bråk under mitt 29åriga liv. Men att ge sig på en tjej är så jävla fegt!

Mvh fredde

Aha okej, skrev la typ samtidigt då, då e de lugnt, hade vart rätt okänsligt annars =/
Brukar inte hamna i bråk heller, var många år sen sist.
Det sura e ju att hon inte vågade gå vidare med ärendet så han springer ju runt fri igen..

Maizer
8 januari 2008
John87 skrev:
Maizer skrev:
Om man ger sig första gången vet de att de kan hoppa på en nästa gång också.

Så du slår direkt när någon säger emot eller står upp mot dig på stan?
Då vet dom ju att dom inte ska gå på dig nästa gång.
Eller vem dom ska samla ihop gänget och hämnas mot.

Nu verkar det som du ger en oerhörd massa antaganden. Sa jag något om mig själv? Kan du överhuvudtaget få det jag skrev till att man vid minsta blick ska attackera? Nej nu borde du ta och kamma till dig, ta en semester och sen fysiskt försöka slicka Vår Kära Chrizz för moderator positionen.

RE-雨宮
481 Inlägg
8 januari 2008
Saken är ju den att det inte ska vara så att "vanligt" folk ska behöva skita i att gå på stan/krogen/genom grannkvarteret utan att behöva vara rädda. Att undvika skiten är ju som att ge dom som underhålls av att slåss rätt. Jag går inte på krogen längre för att jag är sjukt trött på den generella svenska attityden (vilket iof inte hör till denhär frågeställningen) men också för att det är så sjukt mkt oprovocerat våld. Om jag fick välja själv skulle jag gärna se rättvisa skipas med mig, killen som slog mig, å en octagon. Men sån tur har jag inte.

Jag tänkte inte smyga med att dom flesta som bråkar på krogar är invandrare, jag vet detta för att jag har många bekanta som jobbar som vakter, och äger krogar i Örebro. Varför det är så behöver vi inte ta här, men det som krävs är att folk som kommer till Sverige ska visa tacksamhet för att dom är här. Inte överlägsenhet genom att slåss.
Nu säger jag inte att alla är invandrare. långt därifrån, å då slipper vi väl diskussionen om att jag är en hemsk rasist också för så är inte fallet.

Lösning: Se till så att dom som bråkar får ett straff som svider, inte som det är idag när 99% av alla våldsbrott slutar med "nedlagt pgr av bristande bevis". Och att folk får lite råg i ryggen å står kvar utan att slå tillbaks. Polisen eller Vakter hjälper sällan till idag, så det är bara att hoppas på det bästa. Att slå tillbaks tror jag inte ett skit på. Det gör bara att du/jagsjälv har en jävligt stor chans att göra ngt som jag kommer ångra.

RE-Amemiya Kitted FD3S

Gréve
497 Inlägg
8 januari 2008
Freddeponken skrev:
The_Rebel skrev:
Freddeponken skrev:

ja undvik skiten på helgerna så blir man inte nedslagen och ge fan i att kaxa och dryga och gå därifrån!

är väl fan inte så svårt.

ja men de har väll till sunt förnuft å inte springa runt å leta bråk.. då kan man ju räkna ut me rövhålet hur de går till sist.

eller om du menar om nån ful fan kommer till en å gör så.. ja då är de bara å försöka gå därifrån.. de är ju första grejjen, men om den otrevlige parveln följer efter då?

8 156 Inlägg
8 januari 2008
Maizer skrev:
John87 skrev:
Maizer skrev:
Om man ger sig första gången vet de att de kan hoppa på en nästa gång också.

Så du slår direkt när någon säger emot eller står upp mot dig på stan?
Då vet dom ju att dom inte ska gå på dig nästa gång.
Eller vem dom ska samla ihop gänget och hämnas mot.

Nu verkar det som du ger en oerhörd massa antaganden. Sa jag något om mig själv? Kan du överhuvudtaget få det jag skrev till att man vid minsta blick ska attackera? Nej nu borde du ta och kamma till dig, ta en semester och sen fysiskt försöka slicka Vår Kära Chrizz för moderator positionen.

Kalm down. Jag tänkte faktiskt ungefär samma sak som John. Dvs att om du blev påhoppad så skulle du inte springa din väg, utan käfta emot och försvara dig om du blev anfallen.

Tillbaka till topic.
Då jag är ganska så säker i mig själv så slipper jag oftast att hamna i bråk. Jag är visserligen ganska så stor och stark, men det hjälper inte mot onyktra bråkstakar.
Det är hur man är som person som har störst betydelse. Jag kan prata mig ur dom flesta situationer och jag är inte direkt rädd av mig. Att vara orädd är väl inte alltid en bra sak, men en bråkstake kanske tänker en extra gång om denne slår till någon och den som blir slagen knappt verkar bli berörd av det hela.

Jag är ganska så lugn av mig och jag har lärt mig att kontrollera mitt humör. Men skulle det brista så skulle jag inte vilja vara den som fick mig att tappa humöret. (Går bärsärk)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök