Saken är ju den att det inte ska vara så att "vanligt" folk ska behöva skita i att gå på stan/krogen/genom grannkvarteret utan att behöva vara rädda. Att undvika skiten är ju som att ge dom som underhålls av att slåss rätt. Jag går inte på krogen längre för att jag är sjukt trött på den generella svenska attityden (vilket iof inte hör till denhär frågeställningen) men också för att det är så sjukt mkt oprovocerat våld. Om jag fick välja själv skulle jag gärna se rättvisa skipas med mig, killen som slog mig, å en octagon. Men sån tur har jag inte.
Jag tänkte inte smyga med att dom flesta som bråkar på krogar är invandrare, jag vet detta för att jag har många bekanta som jobbar som vakter, och äger krogar i Örebro. Varför det är så behöver vi inte ta här, men det som krävs är att folk som kommer till Sverige ska visa tacksamhet för att dom är här. Inte överlägsenhet genom att slåss.
Nu säger jag inte att alla är invandrare. långt därifrån, å då slipper vi väl diskussionen om att jag är en hemsk rasist också för så är inte fallet.
Lösning: Se till så att dom som bråkar får ett straff som svider, inte som det är idag när 99% av alla våldsbrott slutar med "nedlagt pgr av bristande bevis". Och att folk får lite råg i ryggen å står kvar utan att slå tillbaks. Polisen eller Vakter hjälper sällan till idag, så det är bara att hoppas på det bästa. Att slå tillbaks tror jag inte ett skit på. Det gör bara att du/jagsjälv har en jävligt stor chans att göra ngt som jag kommer ångra.
RE-Amemiya Kitted FD3S