3278
Sök

köpa dubbla utblås till 300C, vart ?

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
som rubriken lyder, någon som har sett nånstans där man kan köpa dubbla utblås till chryslern, vill ha dragna rör hela vägen vill inte bara montera toppen, finns det rör måste de ju komma rök ur den med big_smile

Inspiration comes standard

1 661 Inlägg
8 januari 2008
Kolla med Feritta om inte dom kan bygga ihop nånitng åt dig, eller kanske dom har på hyllan, vet ej.

97 Inlägg
8 januari 2008
Kolla in http://www.startech.de/homee.htm, det skall finnas, maila för prisuppgift. Annars hör med Adam i Göteborg (www.xtsd.se) om han kan fixa fram något. Köpte mitt sportavgassystem hos honom.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
mailat dom nu så hoppas på positiva svar nu bara...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 januari 2008
Sexyicecube skrev:
Kolla med Feritta om inte dom kan bygga ihop nånitng åt dig, eller kanske dom har på hyllan, vet ej.

Dom bygger ju till alla bilar, och skräddarsyr ifall det inte finns ett befintligt system till en viss bil.

Kostar en liten slant, men värt det.
Jag går till Ferrita när jag ska uppgradera (har några 100-meter till deras verkstad) big_smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
hoppas dom kommer med nått bra då ju... tänkte på en annan sak i sammband me att man fixar blåsen, nån som vet hur stor skillnad det är utan katalysator eller med en nyare...

5 710 Inlägg
8 januari 2008
Edvinoo skrev:
hoppas dom kommer med nått bra då ju... tänkte på en annan sak i sammband me att man fixar blåsen, nån som vet hur stor skillnad det är utan katalysator eller med en nyare...

Vid det förstnämda alternativet är bilen miljövidrig och ägaren får bryta och bända i det fint handbyggda rostfria systemet vid varje besikting istället för att inhandla en bättre kat, åka miljövänligare och slippa skruva vi varje bes om man väljer alternativ 2.

Alternativ 1 är inget för din bil alltså wink

MVH Jonas
..............

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
haha..tack för tippset, men sen kommer vi då till frågan, vilken ?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 januari 2008
Edvinoo skrev:
haha..tack för tippset, men sen kommer vi då till frågan, vilken ?

Om du kontaktar en firma som ska bygga avgassystemet åt dig så hjälper dom dig med den frågan.

97 Inlägg
9 januari 2008
Sportkatalysator skulle nog räcka! Finns många som kan dessa saker, jag brukar fråga experterna på Uppsala avgasteknik.

164 Inlägg
9 januari 2008
mortenblad skrev:
Sportkatalysator skulle nog räcka! Finns många som kan dessa saker, jag brukar fråga experterna på Uppsala avgasteknik.

Det finns två företag (vad jag har hört iaf) som tillverkar HELT egna avgassystem, det är Ferrita och Uppsala avgasteknik, alla andra köper färdiga delar som dom sen sätter ihop. Uppsala avgasteknik har gjort allt jobb på min merca, och jobbet är extremt proffsigt och väl utfört! Rekomenderar STARKT! Lyssna på mig och mortenblad, eller ha det i åtanke iaf tongue!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
haha, tack grabbar ska kolla med ferruta vad dom kan fixa...

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
fick detta svar från ferrita...

"Hejsan!

Vi har inte monterat dubbla utblås på en sådan bil som du har. Tyvärr så kan vi  inte svara på din fråga.
För att veta måste vi ha bilen. Det kanske inte ens skulle fungera?!"

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
9 januari 2008
Edvinoo skrev:
fick detta svar från ferrita...

"Hejsan!

Vi har inte monterat dubbla utblås på en sådan bil som du har. Tyvärr så kan vi  inte svara på din fråga.
För att veta måste vi ha bilen. Det kanske inte ens skulle fungera?!"

Alltså vill dom kolla på din bil och se med egna ögon hur det ser ut och hur dom skulle behöva bygga systemet, eftersom dom inte jobbat på en 300C innan.

Ganska förståerligt att de vill kolla på bilen och se hur det ser ut när dom inte vet hur just din bil är byggd.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
ska se om ja har vägarna förbi dom nån gång då får dom kolla hur mkt dom vill big_smile
men ja vet att de går ja har sett på en annan likadan..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
9 januari 2008
Edvinoo skrev:
ska se om ja har vägarna förbi dom nån gång då får dom kolla hur mkt dom vill big_smile

När jag va där med min Clio tog dom ingenting för att kolla på bilen, så det lär inte kosta så mycket.
Vet iofs inte om det bara var den gången jag fick det gratis eller om det alltid är så.

Säg till om du ska ha en kopp kaffe medans du väntar. Bor på gångavstånd från Ferrita big_smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
John87 skrev:
Edvinoo skrev:

När jag va där med min Clio tog dom ingenting för att kolla på bilen, så det lär inte kosta så mycket.
Vet iofs inte om det bara var den gången jag fick det gratis eller om det alltid är så.

Säg till om du ska ha en kopp kaffe medans du väntar. Bor på gångavstånd från Ferrita big_smile

jasså ? fan va bra, ska planera in ett besök då ! haha trevliga människor är svåra att hitta men det finns tydligen få kvar big_smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Har ett par frågor som jag undrar om nån av er kan besvara.

Jag har kollat på denna hemsida där som har modellanpassade utblås.
http://www.blastinbob.com/category_s/5.htm

Frågan är nu denna, jag såg att det är vissa som helt saknar ljuddämpare på slutet och att det är olika Db för olika rör..

Vilket ska man ta?
Jag tror inte att det är så bra idé att skippa dämpare helt va ?

Sök