Jarlengrip skrev:
theangel6 skrev:
Eisenhut skrev:
Bullergränsen är ju som vanligt 95db om ni inte hyrt banan på en specifik bullerdag. Sen är det ju väldigt viktigt att veta ifall Slicks är tillåtet eller inte, och ifall det är, varför?
Är det ni som är arrangörer?
japp...det är vi..har ingen koll på läget när det gäller bullernivå,men skrev oxå att ..inte vad jag vet
...slicks tror jag e tillåtet..går att kolla under reglerna som finns på gatebils hemsida...under helgstid e det svårt att fråga personalen ute på mantorp park...
Jag skall inte säga att jag vet men ang buller nivån så tror jag inte riktigt den ligger på 95db. Är ju bra många utav de lite mer extrema bilarna som håller över 95db. Eller kanske inte, jag vet inte. Vet iaf att på de andra träffarna Gatebil ordnar så brukar det vara bullergräns på 90db på söndag morron antagligen för att folk som vart på festivalen hela natten skall få sova i lugn och ro.
Jag tror inte dom är så hårda med bullernivån.
Jag har kört på Mantorp MÅNGA gånger och har du inte bullerdag (vissa specifika datum om året) så är det 95 db som gäller. Är det så att denna överskrids tre gånger så skall körningen avbrytas. Detta är inget man lättvindigt kastar åt sidan, utan detta är stenhårda fakta.
Angående slicks och skurna rallyslicks är det mest för att det inte passar på vanliga bilar på en Racingbana. Kör du riktiga slicks så går dom inte alls ihop med en vanlig bils hjulinställningar och skurna rallyslicks hör inte hemma på en Racingbana överhuvudtaget då dom inte är uppbyggda på samma sätt. Det vore som att köra med dragracingdäck på bana mer eller mindre.
Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two