3170
Sök

Inför: Gatebil 2008 på Mantorp park! 27-29/6

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
21 juni 2008
Eisenhut skrev:
theangel6 skrev:
crx_jim skrev:
okej nu kommer en eller två frågor tilL:9 är där någon buller gränns på banan?? och får man köra med vad för däck man vilL?? mvh

tongue..yo man..vad frågor...ska försöka svara..bullergräns..inte vad jag vet cool...ang däck...antar att man kan köra med vilka som bara de är hela..har inte hört annat..tongue

Bullergränsen är ju som vanligt 95db om ni inte hyrt banan på en specifik bullerdag. Sen är det ju väldigt viktigt att veta ifall Slicks är tillåtet eller inte, och ifall det är, varför?

Är det ni som är arrangörer?

japp...det är vi..har ingen koll på läget när det gäller bullernivå,men skrev oxå att ..inte vad jag vet tongue...slicks tror jag e tillåtet..går att kolla under reglerna som finns på gatebils hemsida...under helgstid e det svårt att fråga personalen ute på mantorp park...

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se

///R-Rated
519 Inlägg
21 juni 2008
Hmm detta verkar vara intressant...

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white

35 Inlägg
21 juni 2008
theangel6 skrev:
Eisenhut skrev:
theangel6 skrev:
tongue..yo man..vad frågor...ska försöka svara..bullergräns..inte vad jag vet cool...ang däck...antar att man kan köra med vilka som bara de är hela..har inte hört annat..tongue

Bullergränsen är ju som vanligt 95db om ni inte hyrt banan på en specifik bullerdag. Sen är det ju väldigt viktigt att veta ifall Slicks är tillåtet eller inte, och ifall det är, varför?

japp...det är vi..har ingen koll på läget när det gäller bullernivå,men skrev oxå att ..inte vad jag vet tongue...slicks tror jag e tillåtet..går att kolla under reglerna som finns på gatebils hemsida...under helgstid e det svårt att fråga personalen ute på mantorp park...

Jag skall inte säga att jag vet men ang buller nivån så tror jag inte riktigt den ligger på 95db. Är ju bra många utav de lite mer extrema bilarna som håller över 95db. Eller kanske inte, jag vet inte. Vet iaf att på de andra träffarna Gatebil ordnar så brukar det vara bullergräns på 90db på söndag morron antagligen för att folk som vart på festivalen hela natten skall få sova i lugn och ro.wink Jag tror inte dom är så hårda med bullernivån.

440 Inlägg
22 juni 2008
Eisenhut skrev:
Ni som tänker köra med gamla rallyslicks...

Varför?

har mönstarde slicks liggandes och skulle vilja ha den fram! varför?? jo för att jag ahr ej för bra däck i vanliga fall och vill då ej slita upp dem tex.. mvh

jim ..

Toyaddict
241 Inlägg
22 juni 2008
theangel6 skrev:
TLO skrev:
Hur har bilarna man skall rösta på här på garaget.com valts ut?

Dom är deltagare till slaget om Gatebil som äger rum på Mantorp park om en vecka....

Då borde min va med.. Men inte.. Spelar ingen roll för mig men verkar vara fler som är missade..

Längtar nu! Och supran är sugen på en re-match vs mantorp!! Nya bromsar och kylare borde göra susen tongue Men hon var grym innan oxå, typ 3 varv i taget big_smile

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
22 juni 2008
supratjejen skrev:
theangel6 skrev:
TLO skrev:
Hur har bilarna man skall rösta på här på garaget.com valts ut?

Dom är deltagare till slaget om Gatebil som äger rum på Mantorp park om en vecka....

Då borde min va med.. Men inte.. Spelar ingen roll för mig men verkar vara fler som är missade..

Längtar nu! Och supran är sugen på en re-match vs mantorp!! Nya bromsar och kylare borde göra susen tongue Men hon var grym innan oxå, typ 3 varv i taget big_smile

Där citerar jag med att deltagare som inte delatar hela helgen plckade vi bort från listan på röstningen då vi ville ha alla hela helgen för att få plocka hem specialpriser...Väntar få se din supra hänga runt banan...

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
22 juni 2008
Jarlengrip skrev:
theangel6 skrev:
Eisenhut skrev:

Jag skall inte säga att jag vet men ang buller nivån så tror jag inte riktigt den ligger på 95db. Är ju bra många utav de lite mer extrema bilarna som håller över 95db. Eller kanske inte, jag vet inte. Vet iaf att på de andra träffarna Gatebil ordnar så brukar det vara bullergräns på 90db på söndag morron antagligen för att folk som vart på festivalen hela natten skall få sova i lugn och ro.wink Jag tror inte dom är så hårda med bullernivån.

Jag måste nog hålla med där ang bullernivån...med tanke på Veidec så tro jag de inte är så hårda ang bullret...men imorrn har jag ett svar på det...ska höra med Mantorp för säkerhets skull..då har vi rätta uppgifterna sen:P

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
22 juni 2008
nikotino skrev:

tongue..in med en anmälan...de som läggs till från imorrn kommer få hämta sina kuvert nere vid grinden...går bra att ringa in sin anmälan via tele oxå nu..har haft några i helgen som valt att göra så...kom igen nu..ta chansen ha kul med oss!!!!!

Jag hoppas ni är laddade för Årets Slaget Om Gatebil 2008!!!!!!!

798 Inlägg
22 juni 2008
Nu är det bara några vardagar kvar! smile

Jag ska ner till verkstaden och fixa det sista med bilen, imorgon ska den mappas! smile

7 120 Inlägg
22 juni 2008
Klart nu! Jag kommer smile

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
22 juni 2008
Aerodynamik skrev:
Klart nu! Jag kommer smile

tongue..har du anmält dig te slaget om gatebil????

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
22 juni 2008
Hälsar Jessika1 välkommen in i gänget med sin supra Mk4....tongue

1 827 Inlägg
22 juni 2008
Jarlengrip skrev:
theangel6 skrev:
Eisenhut skrev:

Jag har kört på Mantorp MÅNGA gånger och har du inte bullerdag (vissa specifika datum om året) så är det 95 db som gäller. Är det så att denna överskrids tre gånger så skall körningen avbrytas. Detta är inget man lättvindigt kastar åt sidan, utan detta är stenhårda fakta.

Angående slicks och skurna rallyslicks är det mest för att det inte passar på vanliga bilar på en Racingbana. Kör du riktiga slicks så går dom inte alls ihop med en vanlig bils hjulinställningar och skurna rallyslicks hör inte hemma på en Racingbana överhuvudtaget då dom inte är uppbyggda på samma sätt. Det vore som att köra med dragracingdäck på bana mer eller mindre.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

53 Inlägg
22 juni 2008
theangel6 skrev:
nikotino skrev:

tongue..in med en anmälan...de som läggs till från imorrn kommer få hämta sina kuvert nere vid grinden...går bra att ringa in sin anmälan via tele oxå nu..har haft några i helgen som valt att göra så...kom igen nu..ta chansen ha kul med oss!!!!!

Jag hoppas ni är laddade för Årets Slaget Om Gatebil 2008!!!!!!!

är ladat till tusen o lite till.har bara lite huvudbry om jag ska ut på banan eller inte.

tjaba.är en kille på 25.håller på med att tävla i billjud.

1 503 Inlägg
22 juni 2008
Nu börjar man bli LITE sugen!!! big_smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

5 089 Inlägg
22 juni 2008
Om man ställer ut bilen på lördag, kan man komma in igen på söndag morgon med samma biljett eller kostar det igen då?

\Lindgren

1 779 Inlägg
22 juni 2008
nu e jag hemma igen.. vart lite off. då ja vart i danmark en vecka nu å laddat med att dricka massa öl. big_smile

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
22 juni 2008
FLindgren skrev:
Om man ställer ut bilen på lördag, kan man komma in igen på söndag morgon med samma biljett eller kostar det igen då?

Det kostar igen tyvärr...men man kan köpa helgsbiljett men den gäller dock ej på festivalsområdet..utan man får lämna området vid 18...

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
22 juni 2008
akakaboto skrev:
nu e jag hemma igen.. vart lite off. då ja vart i danmark en vecka nu å laddat med att dricka massa öl. big_smile

tongue..o du handla åt oss med hoppas jag tongue

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
22 juni 2008
Eisenhut skrev:
Jarlengrip skrev:
theangel6 skrev:

Jag har kört på Mantorp MÅNGA gånger och har du inte bullerdag (vissa specifika datum om året) så är det 95 db som gäller. Är det så att denna överskrids tre gånger så skall körningen avbrytas. Detta är inget man lättvindigt kastar åt sidan, utan detta är stenhårda fakta.

Angående slicks och skurna rallyslicks är det mest för att det inte passar på vanliga bilar på en Racingbana. Kör du riktiga slicks så går dom inte alls ihop med en vanlig bils hjulinställningar och skurna rallyslicks hör inte hemma på en Racingbana överhuvudtaget då dom inte är uppbyggda på samma sätt. Det vore som att köra med dragracingdäck på bana mer eller mindre.

Nu har vi fått svar på det vi ville veta...tackar för infon smile

Sök