3912
Sök

volvo 745 med kamrems brott

169 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#1
har en volvo 745 glt 16v som kamrem gått av på i 40km tips på åtgärd eller va ja ska kolla...
Senast redigerat av hangelosa_maffian (20 januari 2008)


440 Inlägg
11 januari 2008
#2
ojj låter som en jävla tur:S i och med at ventilerna är lutade så trodde jag du borde kröka dem.. . hur vet du att den inte låter illa om kammremen är av?? elelr satt på en ny igen?? går dne fint i så fall?+ mvh

jim ..

169 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#3
för inget sitter fast


440 Inlägg
11 januari 2008
#4
hmm förklara gärna lite bättre:) du menar du kan snurra runt motorn? kammar och vev?? utan problem elelr??

jim ..

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
11 januari 2008
#5
jag skulle nog skruva av toppen å kolla om jag vore du:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

169 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#6
kammar va inga problem att vicka fram och tillbaka utan oväsen...vev har ja ej dragit runt för det gjorde motorn


169 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#7
orkar ej bry mej att skruva av toppen...säljer la aset som den står....köper en kamrem och testar


440 Inlägg
11 januari 2008
#8
men om du nu kan snurra runt allt sätt på en rem och snurra motor försiktigt för hand med nycker och se så den går runt fint.. ananrs sälj den direkt och kör ej runt den för då sababr du bara ännu mer...... mvh

jim ..

169 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#9
ska kolla på det...trökigt har endast åkt 2 mil med bilen sen ja köpte den


440 Inlägg
11 januari 2008
#10
ja kolal det ananrs bara att riva av toppen och köpa en ny packning hadde nog jag gjort:) är både lätt och går rätt fort på en sådan bil:D mvh jim

jim ..

9 Inlägg
11 januari 2008
#11
du har till 99,9 % krökt minst ett par ventiler, bara riva toppen,/simon


440 Inlägg
11 januari 2008
#12
mm jag mistänkte med det.. men i och med han säger attd en gick runt så.:S men som sagt bäst att riva av toppen och inga svårigheter:) mvh

jim ..

375 Inlägg
11 januari 2008
#13
Är det endast b230f motorerna ( 8ventiler) som klarar sig ifrån att bli krökta ventiler om kammen går?

Tänkte bara ifall det även skulel gälla 16v


169 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#14
tack för alla svar...ska riva ner främre delen på motorn imorn så ja kan kolla lite mera....


440 Inlägg
11 januari 2008
#15
japp gör det:) 8 vintilarens ventiler står ju helt rakt neråt..smile så om dem går av osv träffar dem rakr på kolven.... men som 16ventilare lutar dem och då träffar ju kollven från sidan och du blir dem så att säga krökta om du förstår mitt reonomang?? mvh

jim ..

2 271 Inlägg
11 januari 2008
#16
Andreas_ace skrev:
Är det endast b230f motorerna ( 8ventiler) som klarar sig ifrån att bli krökta ventiler om kammen går?

Tänkte bara ifall det även skulel gälla 16v

Kan hända olyckor där med, dock ovanligt.
Kan inga exakta siffror men det är inte mycket spel mellan kolv och ventil att hurra för på B234F. Därav som någon ovan sa, 99,9% ventilsallad.

Trist att du bara hann köra så lite med den, mycket trevlig bil!
Har precis bytt till en B230F Kombi och kan säga att jag saknar dom där extra
40 hästkrafterna. Lycka till!

Ps. Kan du skruva tycker jag inte att du ska ge upp hoppet än!


510 Inlägg
11 januari 2008
#17
lingua skrev:
Andreas_ace skrev:
Är det endast b230f motorerna ( 8ventiler) som klarar sig ifrån att bli krökta ventiler om kammen går?

Tänkte bara ifall det även skulel gälla 16v

Kan hända olyckor där med, dock ovanligt.
Kan inga exakta siffror men det är inte mycket spel mellan kolv och ventil att hurra för på B234F. Därav som någon ovan sa, 99,9% ventilsallad.

Trist att du bara hann köra så lite med den, mycket trevlig bil!
Har precis bytt till en B230F Kombi och kan säga att jag saknar dom där extra
40 hästkrafterna. Lycka till!

Ps. Kan du skruva tycker jag inte att du ska ge upp hoppet än!

Riva av toppen gör man på en timme .. Bara att släppa kamremmen, av med ventilkåpan och av med pinbultarna smile .. Sen är den ju av .. grenrör och insug kan man läta sitta kvar om man bara ska kolla på ventilerna .. Rädda Volvo´n och kör den inte till skrot mm som vissa gör för skitsaker ..


169 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#18
varför skrota när man kan ställa undan eheh


169 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#19
tack för alla svar... ja har ej gett upp hoppet såg ju idag att kamrem va av....



Sök