ojj låter som en jävla tur:S i och med at ventilerna är lutade så trodde jag du borde kröka dem.. . hur vet du att den inte låter illa om kammremen är av?? elelr satt på en ny igen?? går dne fint i så fall?+ mvh
men om du nu kan snurra runt allt sätt på en rem och snurra motor försiktigt för hand med nycker och se så den går runt fint.. ananrs sälj den direkt och kör ej runt den för då sababr du bara ännu mer...... mvh
japp gör det:) 8 vintilarens ventiler står ju helt rakt neråt.. så om dem går av osv träffar dem rakr på kolven.... men som 16ventilare lutar dem och då träffar ju kollven från sidan och du blir dem så att säga krökta om du förstår mitt reonomang?? mvh
Är det endast b230f motorerna ( 8ventiler) som klarar sig ifrån att bli krökta ventiler om kammen går?
Tänkte bara ifall det även skulel gälla 16v
Kan hända olyckor där med, dock ovanligt. Kan inga exakta siffror men det är inte mycket spel mellan kolv och ventil att hurra för på B234F. Därav som någon ovan sa, 99,9% ventilsallad.
Trist att du bara hann köra så lite med den, mycket trevlig bil! Har precis bytt till en B230F Kombi och kan säga att jag saknar dom där extra 40 hästkrafterna. Lycka till!
Ps. Kan du skruva tycker jag inte att du ska ge upp hoppet än!
Är det endast b230f motorerna ( 8ventiler) som klarar sig ifrån att bli krökta ventiler om kammen går?
Tänkte bara ifall det även skulel gälla 16v
Kan hända olyckor där med, dock ovanligt. Kan inga exakta siffror men det är inte mycket spel mellan kolv och ventil att hurra för på B234F. Därav som någon ovan sa, 99,9% ventilsallad.
Trist att du bara hann köra så lite med den, mycket trevlig bil! Har precis bytt till en B230F Kombi och kan säga att jag saknar dom där extra 40 hästkrafterna. Lycka till!
Ps. Kan du skruva tycker jag inte att du ska ge upp hoppet än!
Riva av toppen gör man på en timme .. Bara att släppa kamremmen, av med ventilkåpan och av med pinbultarna .. Sen är den ju av .. grenrör och insug kan man läta sitta kvar om man bara ska kolla på ventilerna .. Rädda Volvo´n och kör den inte till skrot mm som vissa gör för skitsaker ..