2710
Sök

Oljeläckage B230K

7 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Tjenare, jag har hållt på o dolat med en bil ett litet tag nu och har ju såklart dragit liv i den osv snabbisar för att kolla så att den går bra, så att bromsservo mm fungerar nu efter jag har fixat bromsarna mm... och igår var första turen med pärlan... och när jag kom tbx med den så läckte det olja från motorn, inte droppade utan det mer eller mindre rann, från någonstans under kammrems kåpan, och när jag startade den idag så rann det ingenting, men när den blev varm så började det "rinna" igen

Det som jag sitter och funderar på är ifall det verkligen kan bli ett sånt rinn ifall packbox till veven är trasig eller liknande.. undrar ifall ni kanske har några ideer eller ifall det är en ganska vanlig sak med just B230 blocket?

tack iaf, skulle gärna vilja ha lite svar innan söndag, då jag som tidigast har tid o riva isär o titta.

Letar efter blinkersglas fram till Opel admiral, samt baklycktor (gärna hela med insats och allt)

2 118 Inlägg
18 januari 2008
främre vevtätning skulle jag tro då, lr bakom kamdrevet.. min läker då bakom fördelardosan wink

D.i.l.l.i.g.a.f

7 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
hmm okej? ... det är just det jag funderar på ifall det verkligen kan rinna så mkt ifrån tätningen, och isånnafall varför läcker den inte när den är kall? det är iallafall min huvudvärk, får helt enkelt rycka bort kammremmen, ingen konst på en B230 direkt smile

Letar efter blinkersglas fram till Opel admiral, samt baklycktor (gärna hela med insats och allt)

3 235 Inlägg
18 januari 2008
Packningen blir mjukare när oljan blir varm, och om den har spruckit rinner det en del...sad
Men det är väl inte så stor grej att byta den, betydligt svårare på andra sidan bakom svänghjulet.

7 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
ifall jag lyfter bort remmskivan från veven, samt kugget som sitter under borde jag isånnafall komma åt tätningen, men hur sitter den? likadant som på B20 med en låsring? isånnafall är det ju inga större problem.

Sök