3148
Sök

vad tycker ni är bäst en awd eller inte? v70r eller 855r?

Bilmekaniker
20 Inlägg
4 februari 2008
Tycker inte lådorna är bekymmret, bara deras 4wd..
De flesta 850R har väl 2wd??
En väldigt trevlig bil tycker jag!
Soundet av en 5:a är oslagbart!

684 Inlägg
4 februari 2008
John87 skrev:
villon skrev:
Pallar inte viscon så att säga en burnout? alla som kör strippen med sina 850r då? har dom bytt till turbolådor då eller?

850R har inte AWD. Dom är endast framhjulsdrivna med en diff för att få ner lite fler kusar i marken.

Och dom tål en burnout. Det är när man kontinuerligt misshandlar (eller trimmar) den första generationen av Volvos AWD som dom börjar ge upp vilket varken är kul eller billigt.

Jamen 850R har ju en viscodiff. Men den är 2wd det är det jag sagt ju. Men sen sa någon att inte den diffen palla så mycket ihäller.

Och det borde ju gälla alla bilar, misshandlar man dom för mycket så går dom ju sönder tongue precis som vi människor.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
4 februari 2008
villon skrev:
Jamen 850R har ju en viscodiff. Men den är 2wd det är det jag sagt ju. Men sen sa någon att inte den diffen palla så mycket ihäller.

Och det borde ju gälla alla bilar, misshandlar man dom för mycket så går dom ju sönder tongue precis som vi människor.

Aha, sorry.
Jag läste det som att du trodde att 850R hade AWD.

Diffen i sig är inte kass. Tror det mer beror på att nästan alla som har en 850R varken kör orginal eller lagligt tongue

Fast sen kan man ju tycka att den kunde varit lite bättre dimensionerad. Fast å andra sidan så var det ju Volvos första R-modell så man får ha lite överseende med barnsjukdomar smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Bilmekaniker
20 Inlägg
4 februari 2008
Ja det stämmer, de har viskodiff men inte vinkelväxel (fördelnings låda)! det har bara 4wd.
Men är man duktig så kan man ju köra sönder allt! även om det är stryktåligt som gammla grålle...

399 Inlägg
4 februari 2008
Tror jag hoppar över awd om ja köper v70. har dock inte bestämt mig för vad jag ska ha för bil än.

VOLVO for life

187 Inlägg
4 februari 2008
Somsagt så handlar allt om körstilen. Kör man med insidan av skallen så är det inga problem o köra med trimm.
Å andra sidan, river man av en rejäl lakritsremsa och svänger så kan man börja spara till ny låda direkt.

684 Inlägg
5 februari 2008
Men egentligen, om den här vinkelväxeln skulle gå sönder, då har man ju 2wd, för den driver väll fortfarande fram även om den går sönder? så då kan man väll montera bort "awd"n då?

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Norrlänning
1 453 Inlägg
5 februari 2008
Köpen audi ist, bra mkt bättre kvalite, s4 an klarar lätt 400 hästar, och quattron krånglar aldrig..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

482 Inlägg
5 februari 2008
Ellertz skrev:
Köpen audi ist, bra mkt bättre kvalite, s4 an klarar lätt 400 hästar, och quattron krånglar aldrig..

visst bättre med en framtung audi tongue vill man ha fyrhjulsdrift och massor med kraft ska man kolla på Subaru legacy gt b och legnum vr4 båda har 280 hk orginal

just real power
no turbo shit

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
6 februari 2008
villon skrev:
Men egentligen, om den här vinkelväxeln skulle gå sönder, då har man ju 2wd, för den driver väll fortfarande fram även om den går sönder? så då kan man väll montera bort "awd"n då?

Jo, precis.
Men du bör ändå fixa felet så fort du kan.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
7 februari 2008
Ellertz skrev:

Det var bland det dummaste jag hört. Quattron är även den känslig för dimensionskillnader, inte lika mkt som tidiga awd systemet på Volvo men kör du med olika slitna däck så har du beställt haveri på posten.

Sök