Idag fick vi som sagt en hel del gjort, bortsett från det brorsan skrev så har jag gjort lite grejor på förgasarna så nu är dom klara för start vad jag vet. Jag monterade de två tryckanslutningarna till flottörhusen som jag inte gjort tidigare, bytte ut alla skruvar till insex för att slippa fastärgade stjärnskruvar och penslade epoxy i insuget för att skydda JB Welden från att bli mjuk av E85.
Lite trixande med bestyckning och för att få vaccumtrottlarna att lyfta som dom ska vet jag att det kommer bli men det blir bara intressant.
Förtändningen på fördelaren bestäms av en massa olika saker som lufttryck, motortemp och massa annat, undrar just varför dom krånglat till det så jävulskt på en Galant när den ändå går som ett lass skit original? Allt sånt ska självklart kopplas ur så fördelaren sitter stumt på den förtändning som ställts in, då kan vi dessutom plocka bort 5 kg kabel ur motorutrymmet vilket lär göra det betydligt renare och snyggare med MSD-tändningen inkopplad eftersom två kablar till pickupen är det enda som då behövs jämfört med det knippe kablar som sitter på fördelaren nu...
Ser riktigt bra ut, me motor och utsida. Ideen me hajfenorna kan funka om du plastar fast dom, som de ser ut nu så blir de lite konstiga skarvar, men du förstår hur ja menar va?
Herregud vilket jobb, har just läst hela tråden. Det skall bli himla kul att se hur ni fortsätter med detta! Detta kommer bli kul att följa i vinter.
Tackar
Erick skrev:
Ser ut att gå bra för dej! Kämpa på kommer bli kanonbra!
Mvh Erick
Tack det känns som det går bra, dock lite sakta pga att jag inte vet hur jag ska göra med t.ex breddningen. Hade man vetat hur man ska göra hade nog bilen varit klar nu, pga att extremt mycket tid går till att grubbla å fundera på olika lösningar.
Galad8 skrev:
Nu blev de spännande...
Ser riktigt bra ut, me motor och utsida. Ideen me hajfenorna kan funka om du plastar fast dom, som de ser ut nu så blir de lite konstiga skarvar, men du förstår hur ja menar va?
Kämpa på, den kommer gå som ett skott sen!
Har funderat på att plasta fast dom på bakluckan, men då försvinner valet att ha dom svarta får se hur man gör. Tack för synpunkterna å berömmet:)
Ser grymt bra ut i motorhuven och du har en schysst brorsa. Får man adoptera honom? Jag gillar hajfenorna på bakluckan och breddningen ser ut att bli riktigt bra.
//Erik Mitt Projekt! If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura Sponsorer sökes!
fan de där ser riktigt bra ut måste ta å komma för bi nästa gång ja kommer "hem" ha vare förbi flera ggr men de ä ju aldri nå folk där som sagt breddningen ha du ju hela vintern på dig att få bra! de ä ju bara å läsa på här på gorg på olika projekt typ Krutmats eller liknande projekt:D kommer inte på vad dom andra som har breddat bilarna heter just nu
Till veckan får jag ner de gamla tändkablarna till stan så jag kan lämna in dom och få nya MSD-kablar uppklämda, det funkar inte att ha kablar med kopparkärna till den tändbox vi kör med nu då det blir för mycket störningar av dom.
Annars har det inte hänt något just sen sist, då bror ligger borta hela veckorna och jag är hem någon helg i månaden så blir det klent om tillfällen att hjälpas åt på bilen. Om ett par helger ska jag hem och är gräsänkling dessutom så då blir det förhoppningsvis ett ryck som heter duga!
Idag vart det så man eldade upp garaget å provade få nått gjort Fan va kallt det börjar bli.
Har gjort främre fästet till sidkjolen, blev helt ok. Tur den inte kommer synas
Inte den vackraste svets, men den håller iaf. (kanske)
Var tvungen att kapa breddningen på mitten, för den hade en för liten radie.
Måste slipa sen för att få en finare rundning runt däcket. Nu är det väldigt ojämt.
Min tanke är att breddarna ska limmas mot skärmbitarna för att få lite stabilitet och mer yta för limmet att fästa på. Om det är dumt gjort har jag ingen aning om, det var bara nått jag kom på (kanske finns andra som gjort likadant?)
Har ni några synpunkter eller tips så får ni gärna lägga fram dom, har ju aldrig gjort nått liknande förut.
//Erik Mitt Projekt! If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura Sponsorer sökes!
Tack Kul att du tror det. Jag hoppas att den blir det iaf.
schruttan skrev:
denna är nice;) de jobbiga med breddning är att när man är klar med ena sidan.... då är det den andra sidan kvar:O
Lycka till!
Hehe, jo. Man lär ju få ett psykiskt sammanbrott när det är dax för andra sidan. Bilen står på ojämt underlag i garaget också. Så jag kan inte ta skärmglappet som nån sorts mall när jag gör andra sidan. Det är bara att måtta nu å hoppas det blir bra när man ställer den plant Som tur är så kan man ju göra småjusteringar med coiloverserna lätt i värsta fall.
Bra nog lugnt har det varit eftersom ingen varit hemma på ett par veckor, till helgen blir det ett ryck igen.
Jag har fått MSD-tändkablar upptryckta nu och köpte även ett fäste till tändspolen och en påse hållare för tändkablarna så dom inte ligger huller om buller under huven, snygg skit!
Fina! Kul att du använder annat än blå kablar och slangar i motorrummet.