En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Skulle vilja veta ungefär vad följande jobb ger i lön
- Körskolelärare, har hört att de ska vara rätt dåligt.
- Budfirma (personbil), har hört att de ska vara bättre än lärare.
- Taxichaufför, dem får ju efter vad dem har kört in... hur mycke är snittet att man kör in?
Självklart e lönerna lite olika men bara ungefärligt så man har någon aning om det. En antälld målare tjänar ju tex. inte 30 lax i månaden.
Någon som vill tillägga några typiska bil jobb?
Som taxichaufför kan du tjäna från ca 14 i månaden om du hittar en seriös åkare som betalar ut minst garantilön,kör du på ett bolag som har mycket att göra så är en lön på närmare 30 inga större problem. Problemet är bara hur mycket och när man vill jobba+hur energisk som chaufför man är.
hmm, sökte man på chaufför så hade ju alla, taxi-, budbil-, långtradar-, busschaufför etc samma lön allihopa. Tror inte riktigt på den där sidan om jag ska va ärlig
- Taxichaufför, dem får ju efter vad dem har kört in... hur mycke är snittet att man kör in?
Självklart e lönerna lite olika men bara ungefärligt så man har någon aning om det. En antälld målare tjänar ju tex. inte 30 lax i månaden.
Som taxichaufför kan du tjäna från ca 14 i månaden om du hittar en seriös åkare som betalar ut minst garantilön,kör du på ett bolag som har mycket att göra så är en lön på närmare 30 inga större problem. Problemet är bara hur mycket och när man vill jobba+hur energisk som chaufför man är.
Tack för svaret. Du menar 14 som garantilön och sedan + vad man har kört in? Du kanske har kört lite taxi eftersom du verkar kunna? Är det ett väldigt flexibelt jobb med arbetstider? Jag menar om man vill höja sin arbetstid i veckan till 50 timmar så är de inga problem? Eller om man pluggar så vill man bara köra lite på kvällarna.
Tack för svaret. Du menar 14 som garantilön och sedan + vad man har kört in? Du kanske har kört lite taxi eftersom du verkar kunna? Är det ett väldigt flexibelt jobb med arbetstider? Jag menar om man vill höja sin arbetstid i veckan till 50 timmar så är de inga problem? Eller om man pluggar så vill man bara köra lite på kvällarna.
beror mycket på åkaren,själv har jag fast lön.började min vecka nu idag,jobbar tillomed nästa tisdag. kör 12 timmar om dan o sen är jag ledig en vecka.resten av månaden e bara strököärningar för o få lite timmar,du kan välja helt själv hur du vill jobba,kanonjobb tycker jag
Finns här någon på garaget som jobbar som trafiklärare? Jag vill gärna veta lite om jobbet, om man lätt blir trött på det t ex. Vill gärna höra från en som jobbar med det vad lönerna ligger på.
Jag tar studenten nu till sommaren, och får jobb på en gång. skulle få starta på 94 kr i timmen.
Jag är nöjd med den lönen, åtminstone till en början ( :
joo 94 är bra, ja har "bara" 91 nu på posten, som chaffis typ fast man lessnar på postbilarna så ja bytte till fabriksjobb nu i sommar.. 116 kr/timmen Helt ok..
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!