3141
Sök

Fina upp bilen innan försäljning?

123 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Någon som har några billigare förslag på hur man kan göra bilen lite extra fin innan försäljning? 740tic!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 februari 2008
Viktigaste är att ha den så ren som möjligt. Både in- och utvändigt.
En ren motor ger ett intryck av en välskött motor.

Har du småfel så försök att fixa så mycket du kan. En petig köpare kommer pruta på varje litet småfel.

Självklara saker egentligen, men värt att tänka lite extra på smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

The one and only
1 091 Inlägg
13 februari 2008
Snygga till allt som syns och känns när man provkör.

Putsa av instrumentbrädan + all plast invändigt (gärna med vinylglans eller nåt liknande)
Tvätta och ev. vaxa lacken.
Kolla så att alla lampor funkar (utvändigt och instrumentbelysningen)
Tvätta av motorn.
Kolla så att det finns tillräckligt med olja i motorn.
Se till att ha frächa däck (slitna bakdäck skvallrar om körstil)

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

154 Inlägg
13 februari 2008
sälj bilen i mörker wink

Kör automat så är du smart ;)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 februari 2008
Lo_row skrev:
sälj bilen i mörker wink

Och vägra låta han provköra big_smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Teddan
2 495 Inlägg
13 februari 2008
för ren motor på en gammal bil kan få kunden att backa oxå, kan ju vara så att den är nytvättad pga oljeläckage

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

pensionär
31 Inlägg
13 februari 2008
Volvo Knugen skrev:

Om bilen e framhjulsdriven då? vad säger man då om slitna bakdäck-att jag e en jävel på å tvärnita med bara bakhjulen........elller?
Nä se till att bilen ren o snygg,en blank lack o en fräsch inredning säljer direkt! även om bilen har sina skavanker.

Smålänning
7 887 Inlägg
13 februari 2008
Ska den säljas till kund nu, eller ska den annonseras ut?

Ska den annonseras ut så tvätta, eller om kund bestämt sig för att han vill ha den...

Ska jag köpa bil vill jag att i alla fall motorn ska vara otvättad helst, avspolad med lite vatten i motorrummet gör dock ingentig, utan ger ett välvårdat intryck. Man vill se läckage m.m...
Inuti och utanpå ska den vara kliniskt ren. Inte bara för intrycket, utan det är lättare att se bucklor och sånt för kunden, + att det är lätt för dig att gömma smårepor, stenskott och sånt. Kollar ju inte lika noga på en blank och välvårdad bil smile

Tänk såhär så brukar det bli bra: Hur skulle jag vilja att bilen såg ut när jag ska prova den...

Men ha alltid en nytvättad bil på en bra bild i annonser... Är jätteofta man läst här t.om rubriker som "varför är min bil svårsåld" så öppnar man annonsen och ser en skitig bil på ett kasst mobilkort från en mobil i början av 2000-talet...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

The one and only
1 091 Inlägg
13 februari 2008
boston3 skrev:
Volvo Knugen skrev:

Om bilen e framhjulsdriven då? vad säger man då om slitna bakdäck-att jag e en jävel på å tvärnita med bara bakhjulen........elller?
Nä se till att bilen ren o snygg,en blank lack o en fräsch inredning säljer direkt! även om bilen har sina skavanker.

RomyMontana skrev:
740tic!

Det går ett visst rykte om att dom är bakhjulsdrivna... Men vad vet jag.. Kan ju vara konverterad med T6 motor och drivlina från S80 så att den driver fram roll

LÄS INNAN DU UTTALAR DIG

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Thorssa
13 februari 2008
boston3 skrev:
Volvo Knugen skrev:

Det säger att du har kört slut på framdäcken och varit snål, bara köpt nya fram och behållit bakdäcken.

huh?
10 427 Inlägg
13 februari 2008
Så städad och så original som möjligt tror jag skulle uppskattas.
Typ ta bort toningen på bakljusen om det går.. är ju bra om den
verkar vara 'orörd' wink

Sök