2948
Sök

Baca´s Ford Falcon 67a pro-custom.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 mars 2008
Varför inte lägga ner en V8'a från en nyare Cheva, typ med TPI insprutning?

Kostar mindre att trimma än en sexa, och bättre bränsleförbrukning.

Sen om du har 20.000 liggandes så kan man ju anlita någon att bygga en V8'a med drygt 550 - 600 hästar om du vill. tongue

Men men, ser jävligt bra ut. Älskar jänkar projekt. Slipper en massa plast och glasfiber. big_smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Siarnaq skrev:

Sen om du har 20.000 liggandes så kan man ju anlita någon att bygga en V8'a med drygt 550 - 600 hästar om du vill. tongue

Men men, ser jävligt bra ut. Älskar jänkar projekt. Slipper en massa plast och glasfiber. big_smile

Alla kör med V8 så jag tänkte gå en annan väg med bygget men tack för kommentaren

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 mars 2008
baca skrev:
Siarnaq skrev:

Alla kör med V8 så jag tänkte gå en annan väg med bygget men tack för kommentaren

Håller med om det faktiskt. hmm Vars jag än ser så är det bara bigblock och smallblock chevor. Tråkigt värre faktiskt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Street racer och galen Lärling :)
163 Inlägg
21 mars 2008
Jopp ballt med rak sexa wink dock så kör jag v8 men men har ju inte cheva iallafall har trimmat nog med såna så nu blir det ford smallblocks tur he he lycka till med bygget kommer nog ner om ca 1 månad skulle jag tro då vill jag se lite resultat  he he

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last

Os Difuntos
1 822 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Sateonatour skrev:
Jopp ballt med rak sexa wink dock så kör jag v8 men men har ju inte cheva iallafall har trimmat nog med såna så nu blir det ford smallblocks tur he he lycka till med bygget kommer nog ner om ca 1 månad skulle jag tro då vill jag se lite resultat  he he

HEHE Jag lovar att du ska få se resultat som sagt då har jag nog fått mina framskärmar å huv. Jag har nog också flyttat b-stolpen .

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
21 mars 2008
Baca, hänka ner en Supra sexa i jänken, med tillhörande låda, så har du en sleaper utöver det vanliga. Fin Ford i övrigt.

Lev livet, det kan ta slut fort

Os Difuntos
1 822 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
darkwizard skrev:
Baca, hänka ner en Supra sexa i jänken, med tillhörande låda, så har du en sleaper utöver det vanliga. Fin Ford i övrigt.

HAHA det hade faktiskt vart nått, om jag ska vara ärlig så har man gått å funderat på en RB25 men det e så jävla jobbigt å få igenom den på besiktningen.
Senast redigerat av baca (25 mars 2008)

Os Difuntos
1 822 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
OJOJOJ idag var jag å hämta ett STORT paket som säkert vägde 30-40 kilo. Å det var så jävla snygga saker som kom.. bilder kanske kommer, kanske inte  tongue
Senast redigerat av baca (25 mars 2008)

3 650 Inlägg
25 mars 2008
NIIICE, klart du lägger upp bilder!!

163 Inlägg
25 mars 2008
baca skrev:
Sateonatour skrev:

HEHE Jag lovar att du ska få se resultat som sagt då har jag nog fått mina framskärmar å huv. Jag har nog också flyttat b-stolpen .

Låter ju riktigt intressant vill jag lova

4 767 Inlägg
25 mars 2008
Jag vet vad det är.. big_smile wink

Baca löser säkert bilder snart smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

297 Inlägg
25 mars 2008
Jag har en tvådörrars 68a. Roligt att se en till. Det finns inte så många.
Tänkte tipsa om fordsix.com, men dem känner du tydligen redan till. Skulle gärna ta en titt på alutoppen om man får?
Undrar lite hur du tänker göra med drivlinan, förutom motor och låda? Bakaxeln är inte det mest stabila.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Fy fan vad det står still just nu. ingen inspiration, pengarna tryter, tanten förbannad, katten bortsprungen..

Os Difuntos
1 822 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
loop skrev:
Tänkte tipsa om fordsix.com, men dem känner du tydligen redan till. Skulle gärna ta en titt på alutoppen om man får?
Undrar lite hur du tänker göra med drivlinan, förutom motor och låda? Bakaxeln är inte det mest stabila.

Fordsix känner jag till men tack ändå. Toppen är inte köpt ännu då jag fick reda på att det finns ett företag i Finland som också saluför dom men jag vet inte vad det företaget heter (hur kul e den då??)
Bakaxeln tror jag nog skulle stå pall för minst för 300 och 550 i nm. Då man ser på vissa byggen från Sydamerika som har orginal bak och och har en bra bit över 300. Det jag är mest orolig för är e hur den kommer bete sig på vägen då viktfördelningen kommer ligga på 85/25. Kommer nog släppa lättare än Ericks skyline på blankslitna däck i regn.

Backwoods Garage!
1 405 Inlägg
3 april 2008
kapa bort torpeden å flytta bak motorn så har du löst problemet med viktfördelningen smile sne att det tillkommer lite andra problem får man ju leva med wink

mvh Philip

LAMPAN - Back wood´s garage - Western Chaos
Kör Saab 90 T16 - turbo & 1060kg - http://www.garaget.org/?car=49214
Sköter Media åt min bror och hans 200sx 1uz-V8 driftingbygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265625

Better than God \o/
1 883 Inlägg
4 april 2008
Blir det inte mer cui under huven? Då blir det alltså dubbelturbo om du skall väcka liv i limpan?  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 april 2008
hur går det här då? länge sen jag såg nå bilder tycker jag smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 118 Inlägg
4 april 2008
jag håller med glenne tongue riktigt grym annars big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f

163 Inlägg
4 april 2008
baca skrev:
loop skrev:

Fordsix känner jag till men tack ändå. Toppen är inte köpt ännu då jag fick reda på att det finns ett företag i Finland som också saluför dom men jag vet inte vad det företaget heter (hur kul e den då??)
Bakaxeln tror jag nog skulle stå pall för minst för 300 och 550 i nm. Då man ser på vissa byggen från Sydamerika som har orginal bak och och har en bra bit över 300. Det jag är mest orolig för är e hur den kommer bete sig på vägen då viktfördelningen kommer ligga på 85/25. Kommer nog släppa lättare än Ericks skyline på blankslitna däck i regn.

Vet precis vad du menar med viktfördelningen he he min motor är lite bakåtflyttat samt nersänkt lite
sen har jag gjutit 2 vikter som jag bultat runt bakaxeln för att få mer vikt på just den funkar rätt så hyffsat men klistrad bana är det som gäller för att kunna ge fullt.....jag har med hört talas om företaget i finland har hållt på å luskat lite men återkommer om jag hittar namnet. angående bakaxeln så förmodligen håller den men vill du va helt säker så är en ford 9" aldrig fel finns så mycket möjligheter då + att den passar rakt på samma upphängningar osv om du tar från mustangen smile själv så letar jag för tillfället efter kärra å bil med dragkrok tills jag kommer ner så får jag väl se vad du har för saker inte omöjligt att jag släpar med mig mer hemmåt.... ha det gött

4 767 Inlägg
4 april 2008
baca skrev:
Fy fan vad det står still just nu. ingen inspiration, pengarna tryter, tanten förbannad, katten bortsprungen..

Inspiration; jag har ju försökt ringa dej idag för att gapa lite på dej så du får den åter.. cash har vi alla problem att få fram, tanten skickar vi dit min så kan dom snacka smink och barbiedockor lite och katt har du fan ingen big_smile

Kom igen nu! big_smile big_smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Sök