Tjena. Ja ska bygga ett nytt framsystem till min Volvo 240. Men skulle behöva tipps på bra och billiga högtalare. Jag tänker använda en 5,25 Eller 6,5 tums högtalare i var dörrsida fram och två diskanter i instrument brädan.
De ska drivas med ett slutsteg som kombineras direct till en mp3 spelare. Altså ingen Cd-spelare kommer att användas.
Prisklass: 1500-2000
Högtalare som jag har att välja mellan: AUTOSTUDIO E-502 COUSTIC CS502 DLS DLS-B5 JBL GTO507C BLAUPUNKT GTC-542
Och bland slutstegen: SPL PRO R-260 RMS 2x60W AUTOSTUDIO E-80.2 RMS 2X80W COUSTIC C-100 RMS 2x50W BLAUPUNKT GTA-260 RMS 2x60W SONY XM-ZR602 RMS 2x60W BLAUPUNKT GTA-280 RMS 2x75W
Vad tror ni är bäst, det hör blir första gången jag bygger biljud. Blir glad om nån vill hjälpa mej
Jaja. Smygreklam är väl ok. Iaf om man mutar moderatorer och Chrizz. Nja. Man får ju svara på frågor om sina egna produkter osv.
Johan-hej, vad gillar du för ljud? Jag gillar DLS-karaktären. Fast DLS-B5 har en lite för liten diskant för min smak. Men sådant är ju enkelt att uppgradera när man får råd.
JBL är för dom som gillar bas.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
dls är ju kända för att vara ett bra märke dom har jag vart nöjda med fast när jag lyssnat på metal så har det mest blitt att det lär lite för skrikigt. så nu blir det kicker som gäller
dls är ju kända för att vara ett bra märke dom har jag vart nöjda med fast när jag lyssnat på metal så har det mest blitt att det lär lite för skrikigt. så nu blir det kicker som gäller
OT..vad fr kicker ska du köra med som blir mindre skrikigt än DLS?? Måste isf. vara Kickers SS serie.
Jag skulle nog hålla med där kicker är vassare ljud i än dls dom jag har hört iallafall. Dock tycker jag kicker passar bra till metal som jag med lyssnar på
njao..det är ju kanske fråga om tycke och smak..Men att skriva att DLS blir skrikigare än Kicker...? Skulle förstå om han säger att DLS kanske låter lite tillbakahållet och inte samma drag..
njao..det är ju kanske fråga om tycke och smak..Men att skriva att DLS blir skrikigare än Kicker...? Skulle förstå om han säger att DLS kanske låter lite tillbakahållet och inte samma drag..
ja det är så jag mena men orkar inte komma på nått bättre ord. dls låter lite för snällt passar mest till discomusik
Johan-hej, vad gillar du för ljud? Jag gillar DLS-karaktären. Fast DLS-B5 har en lite för liten diskant för min smak. Men sådant är ju enkelt att uppgradera när man får råd.
JBL är för dom som gillar bas.
Tack för alla kommentarer! Ja lyssnar mest på rock och vill inte ha dundermycke bas. Ja vill hällre ha ett fint ljud. Idag va ja ut å kolla lite i bilen och kom fram till att nåt större än 5.25 tum inte har rum eftersom ja ska bygga midbasen i en låda i dörrsidan. Vill bygga en liten basreflex låda, vad tror ni om det?