Köpa Xenon "fake lampor"

zyxon
7 mars 2008 · 5 Inlägg

Jag har funderat på att skaffa xenon "look a like" lampor på t.ex Micro. Undrar ifall det är värt det? Hur pass mycket bättre blir den än vanliga. Förstår att inte det lyser upp nå bättre utan mest för utseéndes skull. Tycker inte det är värt att köpa riktiga xenon kit till min bil.

Mvh

camaro67 Meister
7 mars 2008 · 6 763 Inlägg

Jag har hört/läst att de blir betydligt sämmre ljus än med vanliga lampor. Jag tror de finns tusen sånna här trådar så sök så ka du se att du hittar någe

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
AdamOpel DraMinBil.nu
7 mars 2008 · 1 016 Inlägg

snyggare utseénde men sämmre ljus.

http://www.nordicxenon.se/

Senast redigerat av AdamOpel (7 mars 2008)

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
midnightmike
7 mars 2008 · 97 Inlägg

har testat flera olika, men man märker fan ingen skillnad

Jensa_H
7 mars 2008 · 188 Inlägg

www.xenonkungen.se har ett par lampor som heter cosmos blue....riktigt blått ljus med dom wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech
ftaube
7 mars 2008 · 75 Inlägg

Jag har testat Ring och andra men Philips har ett par riktigt justa. Jag köpte mina från ebay och det blev STOR skillnad. Från gult till riktigt vitt/xenonlook... Skall kolla vad dom heter och återkommer...

Philips X-treme Power Halogen heter dom men jag tror inte att dom finns ännu i sverige.

Senast redigerat av ftaube (7 mars 2008)

Volvo XC90 "Familje SÄPO" (2010)
Flash Modo-fan från början till slut
7 mars 2008 · 330 Inlägg

Köpte mina på www.nordicxenon.se Dom höll i ca 6 månader innan ena lampan gick sönder.
Här har du en bil med samma lampor. http://www.garaget.org/?car=38005  Som du ser inte min bil,men det var han som tipsade mig om sidan och jag köpte likadana lampor som han.

Stolt far till Freddy 18/12-08
klimpan
7 mars 2008 · 2 600 Inlägg

jag ha dom ifrån micro dom lyser blått/ vitt är nöjd me dom men inget att anväda om man inte ha exstra hel lyse inbygtt eller vanliga exstralysen. då hellyset  inte är så jätte bra. märket det när jag provade dóm i pappas focus som bara kör me h4 lampor och det lös bra på halv men inte hel. så jag tog dom till min scorpio som ha inbyggda exstra/hellysen då lev det bra=) men skulle rekomondera riktigt istället jag ska nog köpa det då man ser att dom lyser mycket starkare än va minna gör tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Greatsnyggo saabtok
7 mars 2008 · 1 306 Inlägg

ftaube skrev:
Jag har testat Ring och andra men Philips har ett par riktigt justa. Jag köpte mina från ebay och det blev STOR skillnad. Från gult till riktigt vitt/xenonlook... Skall kolla vad dom heter och återkommer...

Philips X-treme Power Halogen heter dom men jag tror inte att dom finns ännu i sverige.

Är lite sugen på testa de med ......Undrar  vart/ när man kan köpa de här

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
klimpan
7 mars 2008 · 2 600 Inlägg

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=247183


så ser mina lampor ut ifrån micro. mobil kamera så ursäkta kavliten tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Opelmadness German cars, quality and beyond
7 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Köpte ett par som heter Pilot BLU-XE till min bil. Lyser bra, men när det är mörkt och blött ute lyser det mest upp strecken i vägen och reflexstolpar.. Ser bra ut, men det är inte bra i de förhållandena.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
zyxon
8 mars 2008 · 5 Inlägg

Äsch, jag provar att köpa ett par. Ingen direkt summa, återkommer med resultatet snarast!

klimpan
8 mars 2008 · 2 600 Inlägg

köpte nya idag för 20 kr tongue 80/100 watt ser om dom lyser bättre. men är lite orolig för att dom blir för varma tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Spiike
8 mars 2008 · 1 196 Inlägg

farsan har sånna på sin fast från biltema det blev mkt bättre ljus och mkt snyggare utsende smile

Koop
8 mars 2008 · 1 867 Inlägg

Philips X-Treme Power finns i Sverige, vi har att par stående på hyllan på Mekonomen Kungsbacka.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Greatsnyggo saabtok
8 mars 2008 · 1 306 Inlägg

Koop skrev:
Philips X-Treme Power finns i Sverige, vi har att par stående på hyllan på Mekonomen Kungsbacka.

Kanske ska kolla med mekonomen  här uppe då om de har

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
MGW
9 mars 2008 · 9 Inlägg

Philips "bluevision" rekommenderar jag.
Mycket bra ljus som är betydligt vitare än de flesta xeon look alike lampor.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang