Racso skrev:
Jag var kär en gång. Men min flickvän som jag hade varit tillsammans med i ca 1 år och var "kär" i knullade med en av mina bästa kompisar .. Sen dess har jag inte kunnat bli riktigt kär i någon .
Beklagligt, att en av dina bästa kompisar dessutom gjorde det mot dig. I motgångar ser man vilka som är ens riktiga vänner, vilket iaf är en tröst om än kanske klen.
Jag tror inte man kan bestämma sig för vem man ska få känslor för, de ploppar upp och sedan får man ta det därifrån. Olika människor kan nog attraheras av lite olika saker, men det handlar om att inte vara rädd utan kasta sig ut och på nåt sätt våga lita på människan man avslöjar sin känslor för.
Vad har man att förlora och vad har man att vinna, vågar man vara ärlig är ju frågan och dagens samhälle kunde man ju önska att fler vore ärliga.
De som har beundrare hoppas jag kan känna sig smickrade, av att en annan människa tycker de är ex söta eller kanske på annat sätt har fastnat mer eller mindre för deras personlighet.
Om du känner att du inte kan bli kär i någon så stämmer det säkert, så länge du starkt känner så.
Men försök bearbeta händelserna, när du blev sviken så djupt och kom sedan tillbaka på banan.
Det finns faktiskt flera trevliga, men även mindre trevliga därute.