3949
Sök

mköp av g-tech mätare

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 mars 2008
FireTraXX skrev:
TBOC_Razor skrev:
BiggerDigger skrev:
Låter som den skulle passa mig bra. Funkar den lika bra på en bil med automatlåda?

Ingen aning ärligt talat men det bör den ju göra eftersom allt den behöver från bilen är varvtalet och elsystemet i en automat-bil är väl inte annorlunda än mot en manuell ??

Den bör ju även känna av växlingarna för det räknar den ju ut med hjälp av dels varvtalet och dels g-kraften (accelerationen).

Runws7 hade ju en och han kör ju jänke och dom brukar ju ha automatare och den funkar för han så.. tongue   (krångligt det där ju big_smile).

Då är det ingen mening för mig att köpa en? tongue

(Jag har steglös låda)

Sålänge varvtalet ändras när den växlar (eller vad den nu gör tongue) så lär det nog funka och sen så drar väl inte din bil helt jämnt acc. hela tiden ??  (Gtechen är jäkligt känslig så den känner av väldigt små förändringar).

Har mailat min "kontakt"i usa (visst låter det häftigt när man säger "min kontakt i ..." ?? lol ) och jag får väl svar inom dom närmsta dagarna med lite tur.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

DFFL
9 020 Inlägg
26 mars 2008
TBOC_Razor skrev:
FireTraXX skrev:
TBOC_Razor skrev:

Ingen aning ärligt talat men det bör den ju göra eftersom allt den behöver från bilen är varvtalet och elsystemet i en automat-bil är väl inte annorlunda än mot en manuell ??

Den bör ju även känna av växlingarna för det räknar den ju ut med hjälp av dels varvtalet och dels g-kraften (accelerationen).

Runws7 hade ju en och han kör ju jänke och dom brukar ju ha automatare och den funkar för han så.. tongue   (krångligt det där ju big_smile).

Då är det ingen mening för mig att köpa en? tongue

(Jag har steglös låda)

Sålänge varvtalet ändras när den växlar (eller vad den nu gör tongue) så lär det nog funka och sen så drar väl inte din bil helt jämnt acc. hela tiden ??  (Gtechen är jäkligt känslig så den känner av väldigt små förändringar).

Har mailat min "kontakt"i usa (visst låter det häftigt när man säger "min kontakt i ..." ?? lol ) och jag får väl svar inom dom närmsta dagarna med lite tur.

Nej, helt jämnt är det ju inte.
Men jag har fortfarande inte känt en enda växling förutom vid kickdown. tongue

Varvtalet ändras inte utan ligger konstant på ~5500-6000 tror jag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

6 170 Inlägg
26 mars 2008
FireTraXX skrev:
Nej, helt jämnt är det ju inte.
Men jag har fortfarande inte känt en enda växling förutom vid kickdown. tongue

Varvtalet ändras inte utan ligger konstant på ~5500-6000 tror jag.

Antar att bästa (och förmodligen enda tongue) sättet att veta helt säkert om det fungerar är att prova.

Jag kan iaf få loss fem stycken Gtechs från han jag köpte mina andra två ifrån men då kostar det precis lite mer än vad jag har kvar efter att banken har tagit sitt av lönen lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

6 170 Inlägg
27 mars 2008
Har kollat upp SS-modellen med och jag kan skaffa fram den modellen med till dom som vill ha den istället.

Fördelen med SS är ju att den är billigare än RR men har istortsett samma funktioner förutom att man inte kan koppla den till datorn och kolla sina repor osv på det viset.

Som sagt, dom som är intresserade kan kolla www.gtechpro.com för mer info om båda modellerna.

208 Inlägg
23 juli 2008
finns det fortfarande att få tag på.. vart grymt sugen.. men såg att sidan var rätt så gamal.. smile

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

6 170 Inlägg
24 juli 2008
Klart man kan kolla om det går att få los ett par till men mitt internet har lagt av för tillfället så jag kan inte kontakta killen i USA förrän det är fixat och det kan ju ta en dag eller en månad, man vet ju aldrig med telebolagen roll

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
19 februari 2009
Fått nån kontakt än??

//Per-Arne

Sök