Ett av de sämsta köpen jag gjort var nog när jag lånade ett slutsteg av en kompis när man höll på att pula som mest med billjud, lastade på ett gäng högtalare på de stackars 2kanalerna, spelade som en gud i 30sek sen rökte det. Betalade förstås för slutsteget, reparerade upp det och sålde det med rejäl förlust med tanke på kostnaden för delarna, men det var en viktig läropeng.
Sedan köpte jag ett Xbox när det kom, spelade kanske 10timmar totalt på det, efter ett år sålde jag det också där storförlust. Svor att aldrig mer köpa ett Xbox, tja vad händer jo jag går och köper ett xbox360 när det släpps, spelade kanske 20timmar på det innan jag tröttnade.
Min första bil en Golf 1:a från 1976, rostig och ful, reparerade upp den och lackade om bilen, bytte massor med delar och besiktigade, en månad efter bilprovningen trampar jag bromspedalen i golvet, ett bromsrör gick, bytte det då small huvudbromscylindern, bytte även den då small bromcylindrarna bak. Tålamodet började lida mot sitt slut, bytte det och efter två veckor svänger jag upp på en parkering över en trottoarkant och bilen ramlar ner, blev som två körnslag i huven. Hela stötdämpartornen hade lossnat på båda sidorna. Då skrotades bilen då gav jag upp.
Senast redigerat av Madhouse (21 januari 2009)
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.