Igår på förmiddagen var jag ute och körde lite bil. Åkte runt lite och körde på E4 genom Jönköping och kom till "Göteborgsbacken" vid väg 40, det är 3 filer där nu. Jag gasade på lite och körde väl ca ??? (med andra ord över tillåten hastighet) Körde om ett antal bilar i den yttre filen. Kör en bit sen svängen jag av och kör in mot jönköping igen.
Sen händer det jag aldrig hört att ngn varit med om.
Det ringer i min privata mobil,privat nr. Jag svarar och det är "Lasersmurfen" (polisen) som ringer och frågar om jag precis varit och kört bil i "Göteborgsbacken" , ja sa att det gjorde jag för en stund sen. Då frågade han mig med arg och hög röst om jag ville komma och lämna in mitt körkort direkt,,För han hade fått in 2 samtal( 2st ) från bilister från den backen om att en bil med mitt regnr kört jättefort där. Han pratar en massa att om 2 vittnen bla bla bla..Där den ena bilisten erkännt att han körde ca 130-140km så kunde jag förlora mitt körkort om dem skulle vittna. Vilket jag tvivlar på..!!. Men man är ju inte så kartig när man pratar med "Lasersmurfen"... Det blev inget. men tänk på sånt när ni är ute och gasar!!
NGN annan som varit med om detta eller hört ngn vara med om det????'
Ps. Jag vill inte ha några moralpredikningar eller liknande påhopp.Ds
Senast redigerat av Roadkiller (11 april 2008)
Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
Säg att du höll 110km/h. Ord mot ord och skiten läggs ner.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Men det blev inget..På slutet av samtalet så tyckte han att jag skulle lätta på höberfoten så skulle jag leva lite längre!! Han blev sjysst på slutet!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
Förmodligen var det en snut som inte var i tjänst som blev förbannad när du körde om han så han fixade ditt nummer genom nån kollega och hotade dig lite ?
En sak jag har lärt mig ang farbror blå. När du pratar med dem ska du svara "det vet jag inget om" eller kort "Mins inte". Deras ensak att bevisa vad du har gjort. Vart stoppad av en snut för 6 månader sen. (blå kläd i civil bil). Samtalet vart typ som följande. Polisen :-Det gick lite fort där va? Jag : -Jaha det vet jag ingenting om Polisen: - det gick minst i 170 men jag skriver en bot på 139km. Jag: -Så uppfattade jag inte det Polisen: -Godkänner du denna ordnings bot samt godkänner du straff direkt från åklagaren så slipper du tinget. Jag: -Vet inte vad du dillar om jag kräver lagrum (lagrum innebär att du inte kan juridiken runt detta och vill ta reda på mer innan du uttalar dig mera, detta är en laglig rätt vi alla har) Polisen: -Då blir det 170km/tim' Jag : -Jaha
Nu har jag facit han satt i sin egna privata bil på väg till jobbet, och försökte med en rövare för att sätta dit mig. Som sagt det vart inget av detta. Har hela 3 gånger nu sluppit fortkörnings böter pga att jag inte erkänner på plats. Notera det kostar inte en kr extra i böter om du drar det till tinget och där om du vet att du är överbevisad direkt erkänner, bara att säga att du var osäker på din lagliga rätt och ville ha lite lagrum. (spela puckad) Har flera jag känner som har klarat sig pga av att de aldrig erkänner på plats.
Men jag tror faktiskt att någon drev med dig denna gång.
Men jag tror faktiskt att någon drev med dig denna gång.
Jag blev stoppad för ett halvår sedan med, hade sicksackat mellan bilar, kört om i 200km/h på vägrenen och nosat folk i rumpan. Killen hade jagat mig i över en mil och när jag var tvungen att stanna för rött ljus så fick jag en "polis-paddel" framför ögonen.
Tjugofem moralkakor senare så sa han att han skulle tänka på det över helgen och ringa på måndag. Har fortfarande inte fått något samtal, så han var antingen en polis på väg hem eller bara nån som blev jävligt förbannad på min körning.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Det är ju inte så svårt att kolla upp någons nummer? För skickar man iväg ett sms till vägverket och tar reda på ägaren till bilen. Sen så går man in på eniro.se eller på hitta.se. Har funderat på att göra det själv någon gång, men aldrig orkat.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Jag har haft funderingar på och ringa till polisen och fråga om det har kommit in några samtal på att en bil med mitt Regnr kommit in. Men jag tror fortfarande på att det var en Polis som ringde. Men men kan ju ha fel.
Jag: -Vet inte vad du dillar om jag kräver lagrum (lagrum innebär att du inte kan juridiken runt detta och vill ta reda på mer innan du uttalar dig mera, detta är en laglig rätt vi alla har)
Om du ber polisen om lagrum så ber du honom visa dig lagtexten som behandlar brottet du är misstänkt för.
Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
klart de kan ringa till en, polisen ringde hem till min kompis mamma då hon stod på bilen för honom. och att bilen var ute och lekte och förde mycket oväsen men de visste ju inte hon nått om..
ja de är jättesimpelt att ta nummer, var en snorunge som tryckte mig över en mil, fastän jag bromsade gasa upp sakta ner när han kunde köra om så tryckte han mig. nybliven körkortstagare var han. till sist innan jag var framme körde han om och då tog jag regnr och ringde hem till hans pappa 5 minuter senare ser jag bilen kör sakta hem till sig själv igen