Roadkiller skrev:
Igår på förmiddagen var jag ute och körde lite bil. Åkte runt lite och körde på E4 genom Jönköping och kom till "Göteborgsbacken" vid väg 40, det är 3 filer där nu. Jag gasade på lite och körde väl ca ??? (med andra ord över tillåten hastighet)
Körde om ett antal bilar i den yttre filen. Kör en bit sen svängen jag av och kör in mot jönköping igen.
Sen händer det jag aldrig hört att ngn varit med om.
Det ringer i min privata mobil,privat nr. Jag svarar och det är "Lasersmurfen" (polisen) som ringer och frågar om jag precis varit och kört bil i "Göteborgsbacken" , ja sa att det gjorde jag för en stund sen. Då frågade han mig med arg och hög röst om jag ville komma och lämna in mitt körkort direkt,,För han hade fått in 2 samtal( 2st
) från bilister från den backen om att en bil med mitt regnr kört jättefort där. Han pratar en massa att om 2 vittnen bla bla bla..Där den ena bilisten erkännt att han körde ca 130-140km så kunde jag förlora mitt körkort om dem skulle vittna. Vilket jag tvivlar på..!!. Men man är ju inte så kartig när man pratar med "Lasersmurfen"...
Det blev inget. men tänk på sånt när ni är ute och gasar!!
NGN annan som varit med om detta eller hört ngn vara med om det????'
Ps. Jag vill inte ha några moralpredikningar eller liknande påhopp.Ds