men jag skriver om just (230hk) så vrf ta upp andra exempel? att d kan bli fucked up om det är för stort tryck d fattar vem som helst.. dessutom frågade jag om atm ljög, och anklagade dig inte.. det är skillnad
Egentligen förstår jag inte varför du startade tråden från början eftersom du redan har pratat med atm och redan har svaret. Eller var det för att du inte vet om du kan lita på dem?
-S40- skrev:
kan det ge ngra konsekvenser genom att bilen inte får släppa ut avgaserna maximalt?
Ja, det sliter mer på turbon och inloppstemperaturen stiger...
men jag skriver om just (230hk) så vrf ta upp andra exempel? att d kan bli fucked up om det är för stort tryck d fattar vem som helst.. dessutom frågade jag om atm ljög, och anklagade dig inte.. det är skillnad
Egentligen förstår jag inte varför du startade tråden från början eftersom du redan har pratat med atm och redan har svaret. Eller var det för att du inte vet om du kan lita på dem?
-S40- skrev:
kan det ge ngra konsekvenser genom att bilen inte får släppa ut avgaserna maximalt?
Ja, det sliter mer på turbon och inloppstemperaturen stiger...
Men altså, bilar är en dyr hobby de vet alla, så varför sitta o tjaffsa, en turbo behöver få bort alla avgaser så fort o lätt som möjligt, om du trimmar hårdare med turbo behöver de ett mer flåsande avgas lättare kan de ju inte bli, har inte läst vasd topic är men blir gode less på alla som bara börjar tjaffsaom dittan o dattan.. Mer turbo behöver ett mer flåsande avgas, bara att lufta lädret och se glad ut som du inte vill ha skenande ladd och hög temp på insugsluften eller ett sprucket avgas o de fattar alla att de är inge vidare..
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Men altså, bilar är en dyr hobby de vet alla, så varför sitta o tjaffsa, en turbo behöver få bort alla avgaser så fort o lätt som möjligt, om du trimmar hårdare med turbo behöver de ett mer flåsande avgas lättare kan de ju inte bli, har inte läst vasd topic är men blir gode less på alla som bara börjar tjaffsaom dittan o dattan.. Mer turbo behöver ett mer flåsande avgas, bara att lufta lädret och se glad ut som du inte vill ha skenande ladd och hög temp på insugsluften eller ett sprucket avgas o de fattar alla att de är inge vidare..
Precis! Ska det hålla i längden så kostar det... Det kanske går o köra med original röret till 230 hk men det är ju optimerat för avgasreningens skull...
Men altså, bilar är en dyr hobby de vet alla, så varför sitta o tjaffsa, en turbo behöver få bort alla avgaser så fort o lätt som möjligt, om du trimmar hårdare med turbo behöver de ett mer flåsande avgas lättare kan de ju inte bli, har inte läst vasd topic är men blir gode less på alla som bara börjar tjaffsaom dittan o dattan.. Mer turbo behöver ett mer flåsande avgas, bara att lufta lädret och se glad ut som du inte vill ha skenande ladd och hög temp på insugsluften eller ett sprucket avgas o de fattar alla att de är inge vidare..
Precis! Ska det hålla i längden så kostar det... Det kanske går o köra med original röret till 230 hk men det är ju optimerat för avgasreningens skull...
allt kostar pengar vare sig man skiter på dasset o ger tbk de man åt eller köper en ny turbo så kostar de lik förbannat, inge mer me det nu men tbk till topic så visst org system klarar säkert 230hk, men hur bra de får tiden utvisa, annars köp nyt system med bättre race kat..
Senast redigerat av The_Mechanic (25 april 2008)
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
tråden heter ju förövrigt "timma utan avgasystem" så han har nog flöde så det räcker och blir över
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
men jag skriver om just (230hk) så vrf ta upp andra exempel? att d kan bli fucked up om det är för stort tryck d fattar vem som helst.. dessutom frågade jag om atm ljög, och anklagade dig inte.. det är skillnad
Egentligen förstår jag inte varför du startade tråden från början eftersom du redan har pratat med atm och redan har svaret. Eller var det för att du inte vet om du kan lita på dem?
-S40- skrev:
kan det ge ngra konsekvenser genom att bilen inte får släppa ut avgaserna maximalt?
Ja, det sliter mer på turbon och inloppstemperaturen stiger...
tror du jag snackade med atm och sedan skapade tråden?? nu får du väl ta o kamma dig hur som helst, nu vet vi hur d ligger till, bra jobbat
tråden heter ju förövrigt "timma utan avgasystem" så han har nog flöde så det räcker och blir över
Haha, ja de e ju sant Men jag tror vi kan enas om att det går men inte är bra...
som sagt, det är ju bara att titta på siffrorna, 230hk med original avgas och 260hk med sportvariant.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-