3272
Sök

angående turbo till 760 TIC

726 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#1
hej! har en b230FT och är ute efter lite mer effekt, och tänkte då sätta på en större snurra. har lite frågor om VART man ska köpa turbon? och vad för turbo man ska satsa på? märke/storlek osv. vore tacksam för många svar:)


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 april 2008
#2
jag skulle satsa på ett hybrid agg , då jag själv hadde det på min 760 å va grymt nöjd:P men det är ju kopier å sägs att kvaliten inte är så bra , men hade inga problem med mitt:P å det va billigt åsså 2700:-

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

726 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#3
turboforssen skrev:
jag skulle satsa på ett hybrid agg , då jag själv hadde det på min 760 å va grymt nöjd:P men det är ju kopier å sägs att kvaliten inte är så bra , men hade inga problem med mitt:P å det va billigt åsså 2700:-

vad menas med hybrid då? hehe. och vart köpte du de ? samt storlek?


726 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
#4
många som kör volvo med b230FT för fan. vad ska man satsa på för turbo vid uppgradering?


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 april 2008
#5
Många som tar 15g-snurror från 850 T5 och sätter i.
Annars finns det 16g från 850R som borde passa på hyffsat.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

726 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
#6
John87 skrev:
Många som tar 15g-snurror från 850 T5 och sätter i.
Annars finns det 16g från 850R som borde passa på hyffsat.

är det samma fläns till dp på 850 som till 760? krävs ingen modifikation utan är det bara bolt-on?


Lödmongo
138 Inlägg
22 april 2008
#7
Jag körde på en T19 snurra när jag hade min, dock visserligen en ET motor.
Vilken effekt är du ute efter och vad har du gjort innan med motorn?
En 850 t5-r snurra funkar också bra, en kompis körde med en sådan och ett ladd på 1.2 bar. Det blev åka av där.

Rotary is ze shit

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
22 april 2008
#8
__r0b1n skrev:
turboforssen skrev:
jag skulle satsa på ett hybrid agg , då jag själv hadde det på min 760 å va grymt nöjd:P men det är ju kopier å sägs att kvaliten inte är så bra , men hade inga problem med mitt:P å det va billigt åsså 2700:-

vad menas med hybrid då? hehe. och vart köpte du de ? samt storlek?

hubrid är ett hopp plockat agg kan man säga=) t3 på avgas sidan å t4 på kompressor sidan:P jag köpte trim 63 å det räcker till runt 350 hk smile finns på xspower

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 april 2008
#9
IceM4n skrev:
En 850 t5-r snurra funkar också bra, en kompis körde med en sådan och ett ladd på 1.2 bar. Det blev åka av där.

850 T5-R och 850 T5 har samma turbo, det enda som skiljer är programvaran som justerar laddtrycket för "over boost-funktionen".

850R fick en lite grövre snigel.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

726 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
#10
John87 skrev:
IceM4n skrev:
En 850 t5-r snurra funkar också bra, en kompis körde med en sådan och ett ladd på 1.2 bar. Det blev åka av där.

850 T5-R och 850 T5 har samma turbo, det enda som skiljer är programvaran som justerar laddtrycket för "over boost-funktionen".

850R fick en lite grövre snigel.

okej , men som sagt, passar dom rätt på ?


Almännt tokig
481 Inlägg
22 april 2008
#11
850 turbos passar ej rakt på utan kompressor huset måste vridas samt bygga nytt fäste till westgaten.
sen kan det vara anna vinkel på avgas husets utgång mot framröret med. men olja och vatten ledningar passar.
Senast redigerat av LoFET (22 april 2008)

Inline sixes ist sie scheisse.......

486 Inlägg
22 april 2008
#12
Du får nog byta oljereturen också, till en från en 940 turbo.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!


Sök