2981
Sök

Förar dörr fastnat volvo s40

177 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
Hej,

Har en dörr på S40'n som varken går att öppna innifrån eller utifrån.

För att kunna lossa på dörrsidan måste jag väl ändå ha dörren öppen? vilket dilemma hmm
Kan man på något sätt "dyrka" upp dörren utan att ha sönder den?

/Tk

Over and out!

71 Inlägg
12 maj 2008
Helt rätt du måste ha upp dörren för att få bort dörrsidan om du vill ha bort den hel.

8 156 Inlägg
12 maj 2008
Men det måste väl gå att fixa på något sätt?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

358 Inlägg
12 maj 2008
ring till en auktoriserad volvo verkstad och be dom berätta vad de skulle gjort smile

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

177 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
Måste väl kunna gå att öppna dörren utan att ringa svindyr verkstad? Jag menar, dom lär ju knappast säga hur man gör, Dom vill ju att man kommer in med bilen. Det är väl ingen tokig logik, hade gjort samma sak om jag vore dem.

Hur ser t.ex armarna ut i innerdörren? hade jag bara sett hur det ser ut så kan man ju lirka upp den med plåtlinjal t.ex, Göra som tjuvarna skulle ha gjort smile
Senast redigerat av granada75 (12 maj 2008)

Over and out!

3 235 Inlägg
12 maj 2008
Hamra söder sidan, och köp sedan en "ny" på skroten.

T-korset
12 maj 2008
det går å få loss dörrsidan så man kan komma åt vire

358 Inlägg
12 maj 2008
Okej, jag vet inte hur de funkar i din stad.. Men i uppsala inne på upplandsmotor så är de i alla fall väldigt tillmötes gående! Har tom fått se i en verkstadshandbok som hjälp.. Utan att pynta en krona..

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

2 283 Inlägg
12 maj 2008
Bara ring och fråga det är bara samtalet som kostar eller så åker du dit och frågar om hjälp.

R.I.P. Michael Jackson!

177 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
låter inte som ett vanligt problem det här ^^
det är en polares bil, handtaget slutade fungera utifrån och smart nog så trodde han att det var barnlåset, nu går alltså inte dörren att öppna inifrån eller utifrån haha!

Ska kika närmre på dörren iaf, Tack för er tid.

Over and out!

Sök