3850
Sök

Polisens nya bil!:)

465 Inlägg
16 maj 2008
va fan ska dom med den där bilen till??? köra ifatt mopeder i skogarna lr haha

213 Inlägg
16 maj 2008
dom är ju brända. poliser ska hålla sig i stan å militärer i skogen

646 Inlägg
16 maj 2008
Perfekt bil å skicka in i rosengård å rinkeby! Ambulansen å brandkåren behöver ju ständigt assistans! Eller tja en stridsvagn kanske e bättre där!

Inläggskritiker
990 Inlägg
16 maj 2008
Camitz skrev:
Perfekt bil å skicka in i rosengård å rinkeby! Ambulansen å brandkåren behöver ju ständigt assistans! Eller tja en stridsvagn kanske e bättre där!

Haha word, annars är det ju ett ypperligt ställe o testa ny biologisk krigsföring på, jag skulle iaf titta bort. roll

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

646 Inlägg
16 maj 2008
Hammarslag skrev:
Camitz skrev:

Haha word, annars är det ju ett ypperligt ställe o testa ny biologisk krigsföring på, jag skulle iaf titta bort. roll

Hehe nu får man väl fan för det med antagligen! smile

Student
96 Inlägg
16 maj 2008
Nja visst en kris bil kanske kan behövas i storstäderna. Men som någon sa, det styr mot polisstat. Är det inte bättre att bygga upp försvaret och låta dom sköta saken smile  fråga: hur f*n kan en bil väga 7,2 ton i den storleken??

ne men gud, här luktar ju kiss

Rörpulare
1 453 Inlägg
16 maj 2008
haha en en frontalare i 90 blås och den där bilen kan ju kma me sina infraröda kamerer och skottsäkra däck haha

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

3 722 Inlägg
16 maj 2008
haha va fan är det!? Ser ut som en Safari bil
Senast redigerat av Digital_Kicker (16 maj 2008)

Hmm.
16 maj 2008
Flatout skrev:
Nja visst en kris bil kanske kan behövas i storstäderna. Men som någon sa, det styr mot polisstat. Är det inte bättre att bygga upp försvaret och låta dom sköta saken smile  fråga: hur f*n kan en bil väga 7,2 ton i den storleken??

Den e 5,5 meter lång, och byggd som en stridsvagn, inga problem där inte...

Digital_Kicker skrev:
haha va fan är det!? Ser ut som en Safari bil

Ja du, fin är den inte =P
Senast redigerat av Hmm. (16 maj 2008)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
16 maj 2008
Var blir den stationerad? Rinkeby? wink *skämt*!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

2 126 Inlägg
16 maj 2008
Tomten skrev:
Big_JN skrev:
Polisstaten utvecklas vidare!
Polisens nya vapen på jakten av trimmade mopeder, fartsyndare och fildelare!

Tur att staten inte slösar bort våra skattepengar på onödiga saker iallafall!

haha bäst idag.

tänk när dom kommer i monster bilen o ska kolla igenom våra datorer.
(vi kan ju vara beväpnade med Ak4 eller nå!)

Tyckte själv jag var rätt fyndig där! big_smile

Nä men helt allvarligt så börjar vår personliga integritet att strammas åt mer och mer!
Polisen får lättare att avlyssna, sms och e-post ska sparas längre, det talas om att hindra/blockera (censur) vissa hemsidor samt göra det lättare för polisen att spåra IP-nr.
Polisen får mer och mer makt i samhället med politikernas goda vilja! Det e dags att börja vakna för annars e det försent!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 maj 2008
John87 skrev:
"Hur mycket de tre nya polisbilarna kostade i inköp visste Per Engström i går inte."

Bra att sektionschefen inte visste vad bilarna dom redan köpt kostade.
Låter som en riktigt genomtänkt affär.

Det är ju som sagt faktiskt inte snuten själva som köpt in bilarna utan någon kommision förmodligen, den där "krisbevakningen".

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Plutten19
17 maj 2008
lätt och känna igen bilen iaf:) lär ju inte ta fel:)

1 827 Inlägg
17 maj 2008
Vilket bullshit att dom rullade på Svenska vägar för första gången igår. Har sett den ett par gånger i stan och har tittat lite närmre på den på jobb. Det är en riktigt cool pjäs må jag säga.

Ni som tycker militären borde ha hand om detta har nog glömt ådalen 1931, vars konsekvenser gör det omöjligt för Svensk militär att någonsin ta tag i demonstrationer i fortsättningen.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Hmm.
17 maj 2008
Eisenhut skrev:
Vilket bullshit att dom rullade på Svenska vägar för första gången igår. Har sett den ett par gånger i stan och har tittat lite närmre på den på jobb. Det är en riktigt cool pjäs må jag säga.

Ni som tycker militären borde ha hand om detta har nog glömt ådalen 1931, vars konsekvenser gör det omöjligt för Svensk militär att någonsin ta tag i demonstrationer i fortsättningen.

vad hände då?

399 Inlägg
17 maj 2008
onödigt. dom 3 bilarna kostade nog väldigt mycket skatte medel sad

VOLVO for life

2 337 Inlägg
17 maj 2008
Det är ju en jävla skillnad på den kärran och en stridsvagn. Poliskärran lär väl stå emot finkalibrig eld, upp till 7.62 eller 12.7 mm kan jag tänka, ev pansarbrytande 7.62. 7.2 ton är inte så farligt viktmässigt med den skyddsnivån. Självklart är det ingen racer, men det är den ju inte tänkt att vara heller.

Varför utrustar vi polisen med tunga fordon och inte använder militären? Fortfarande är det ganska strikta regler vad gäller användning av militär trupp i civila sammanhang i hemlandet (om det inte är krig, dvs).

Sen kan man ju fråga sig varför inte polis och militär samköper fordon, tänker närmast på RG 32 Galten. Förmodligen handlar det om utrustning som monteras från fabriken och även skyddsnivåer, RG 32 pallar inte mycket mer än 5.56 mm och minor, som polis skulle jag vilja ha skydd mot i alla fall AK 47'or, eftersom det är ett jäkligt utbrett vapen.

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
17 maj 2008
vilken pjäs! men frågan är om den nångång kommer att komma till användning wink

Försöker iaf
1 998 Inlägg
17 maj 2008
Hmm. skrev:
Eisenhut skrev:

vad hände då?

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85dalsh%C3%A4ndelserna

Där hae du svar på de.

Bilen kan nog va till användning. Men inte ofta. Orka bry sig om detta. Ge poliserna bättre utrustning. Försök få mer så de blir nån hejd på all skit som händer här

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

2 126 Inlägg
17 maj 2008
Hmm. skrev:
Eisenhut skrev:

vad hände då?

5 personer blev ihjälskjutna efter att militären öppnat eld in i ett demonstrationståg!

Sök