som topic jag va dum nog och lånade ut pengar till en kompis (trodde jag kunde lita på han). jag lånade ut dom i december och jag har inte fått dom ännu, han säger bara hela tiden att jag ska få dom nästa löning. hur kan man göra för att få tillbaka dom??
Handlar det om en hyffsat stor summa pengar är det väl bara ge honom en sista varning och banka ner honom om han inte betalar nästa löning. (OBS, det är bara min åsikt)
Handlar det om en hyffsat stor summa pengar är det väl bara ge honom en sista varning och banka ner honom om han inte betalar nästa löning. (OBS, det är bara min åsikt)
så kan man ju göra men problemet är att det är jag som kommer bli nerslagen isåfall
det ända man kan göra är o änka på det nästa gång man lånar ut pengar !! anmäla det till polisen är bara slöseri med tid om det inte gäller 1000tals kronor !! o även om det gör det ska man ha tur om man får till baka pengarna!! mvh!!
det började att vi skulle dela på en bil sen tröttnade jag och han skulle köpa ut mig men jag har inte fått mina pengar änn
så kan man ju göra men problemet är att det är jag som kommer bli nerslagen isåfall
Alla slår inte ner folk, men i ditt fall verkar de ju dessutom va fel folk o slå ner. Jag har ingen aning du, ställ han mot väggen den 23 nu och va hård som fan. Skiter han i det då med är de nog bara att inse att du blivit blåst.
Så länge inga kvitton eller dyl finns skrivna finns inte så mycket att göra. Iofs fungerar muntliga avtal/överenskommelser precis som med skrivna, ingen skillnad förutom att bevisningen är typ 1000 ggr svårare i det muntliga fallet... MVH
- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
nej det gör jag inte men jag kan få intyg ifrån förra ägaren att det va jag som betalade och det finns eb transaktion till denn ägaren ifrån mitt konto