3125
Sök

hur ska man göra om man har lånat ut pengar till en person och inte fått tillbaka dom?

DFFL
9 020 Inlägg
18 maj 2008
volvo_245 skrev:
FireTraXX skrev:
volvo_245 skrev:
problemet är att jag inte äns vet om den existerar eller vart den finns mad

Har han annan bil?

en avställd skoda som heter hmk405

Bilar försvinner/förstörs/exploderar...

Välj vilket och räkna bort pengarna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
volvo_245 skrev:
FireTraXX skrev:

Har han annan bil?

en avställd skoda som heter hmk405

Bilar försvinner/förstörs/exploderar...

Välj vilket och räkna bort pengarna.

men fortfarande jag är för laglig för det änn sålänge men snart så kan jag nog ändra på mig

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
och jag får ju inte tag på han heller hans mobil är avstängd och han bor inte i skarpnäck utan i ösmo

1 302 Inlägg
18 maj 2008
volvo_245 skrev:
fegge_89 skrev:
TFkarlsson skrev:
Handlar det om en hyffsat stor summa pengar är det väl bara ge honom en sista varning och banka ner honom om han inte betalar nästa löning. (OBS, det är bara min åsikt)

Håller med dig.
Fast då ska det vara en stor summa pengar.

vet inte om 15000 är tillräckligt stor summa

Ge honom två till tre lönings tillfällen till och sedan om han inte betalat tillbaka pengarna så är det bara att sabotera något för honom.

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
fegge_89 skrev:
volvo_245 skrev:
fegge_89 skrev:

Håller med dig.

Ge honom två till tre lönings tillfällen till och sedan om han inte betalat tillbaka pengarna så är det bara att sabotera något för honom.

aa men eftersom jag skulle ha fått dom i början av december så börjar jag tröttna
mad

2 079 Inlägg
18 maj 2008
*host*polismyndighet*host*

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
18 maj 2008
volvo_245 skrev:
fegge_89 skrev:
TFkarlsson skrev:
Handlar det om en hyffsat stor summa pengar är det väl bara ge honom en sista varning och banka ner honom om han inte betalar nästa löning. (OBS, det är bara min åsikt)

Håller med dig.

Jodå, men jag tycker inte att du ska hoppa på honom om han är "En sån man inte jävlas med" och du är en proper kille för då kan det gå illa och då får du inte dina pengar häller. Men det är nog det effektivaste och bästa tipset du har fått hittills i den här tråden tyvärr. Borde finnas bättre sett och jag är övertygad om att om rätt person får syn på tråden får du ett klockrent svar.

Där emot funderade jag på hur han kunde ha en EVO om han har 27k i skulder hos kronofogden, det där lär bara vara ass-crap från grunden. Som Loudness sa hade jag nog fan fuskat fram en räkning, även om det bryter mot lagen och regler osv.

Det är precis lika olagligt som att köra för fort och det är det ingen som bryr sig om, sä gnäll nu inte. smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
tack för alla tips och fortsätt men jag ska upp och jobba i morrn så god natt

Lidhultare.
325 Inlägg
18 maj 2008
jag heter jack men du kan kalla mig lasermannen wink

-Twiajävlen-

2 079 Inlägg
18 maj 2008
Mackanol skrev:
*host*polismyndighet*host*

jag kan inte göra mer än att hålla med mig om att du ska gå till länsman och fylla i lite papper, då kan jag garantera att det händer grejer...................

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

1 142 Inlägg
18 maj 2008
eftersom han inte "bryr" sig om dig som kompis...så äre väll bara dra ihop ett gäng och åka hem till han och hälsa på....du lär ju känna nån som är på att åka dit och snacka med honom?

fälg fantast
1 086 Inlägg
18 maj 2008
ring ett MC gäng bjud dom på 15 % av summan och Vips så har du dina pengar,  p.s det fungerar
Senast redigerat av Lowenhart (18 maj 2008)

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

7 100 Inlägg
18 maj 2008
nu har ja inte orkar läst igenom hela,men polisanmäl han!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Diktator
968 Inlägg
18 maj 2008
som någon sa innan, MC gäng är otroligt effektivt, det räcker med lite hot utan våld så brukar det lösa sig... polisen kommer inte göra ett skit, och max får du hela bilen, som du själv sa va inte värt ett piss..

8 883 Inlägg
19 maj 2008
5 Sidor med mer eller mindre skitsnack och hot...

Trådskaparen har köpt en bil med en kompis, dvs dom har gjort ett gemensamt köp!
Nu vill han dra sig ur affären av någon anledning som inte jag kan hitta bland hans inlägg..
i mina ögon låter det som en dålig investering, ni får sälja bilen och ta den förlusten som vuxet folk i stället för att gnälla i ett forum.
Senast redigerat av Hamilton (19 maj 2008)

Fotograf på tierpidag.se

509 Inlägg
19 maj 2008
Lowenhart skrev:
ring ett MC gäng bjud dom på 15 % av summan och Vips så har du dina pengar,  p.s det fungerar

Tror dom skiter i 15% på såna småsummor.

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:

Trådskaparen har köpt en bil med en kompis, dvs dom har gjort ett gemensamt köp!
Nu vill han dra sig ur affären av någon anledning som inte jag kan hitta bland hans inlägg..
i mina ögon låter det som en dålig investering, ni får sälja bilen och ta den förlusten som vuxet folk i stället för att gnälla i ett forum.

jag gnäller inte jag undrade hur man kan göra utan det jag vill är att han ska betala till jobbet så jag inte kommer i problem tack vara han för det känns som jag inte kommer att få mina pengar mad

2 911 Inlägg
19 maj 2008
Om du tagit pengar utan lov från jobbet så är det ditt fel och ingen annans, oavsett var pengarna tagit vägen.
Har du fått förskott t.ex. så är det fortfarande ditt problem, då det är din lön och ingen annans.

8 883 Inlägg
19 maj 2008
volvo_245 skrev:
Hamilton skrev:

jag gnäller inte jag undrade hur man kan göra utan det jag vill är att han ska betala till jobbet så jag inte kommer i problem tack vara han för det känns som jag inte kommer att få mina pengar mad

Varför ska han betala till ditt jobb om det är dig han är skylldig pengar?
Vet ju inte hur ni har trixat och fixat med era affärer men inte låter det som ett lån i mina öron om han har lånat pengar av dig och ska betala till ditt jobb.

Sälj bilen och behåll pengarna, att du inte får det ni gav för den är ju inte mycket att orda om bilar är inga sparbössor eller investeringsobjekt.
Senast redigerat av Hamilton (19 maj 2008)

Fotograf på tierpidag.se

5 Inlägg
19 maj 2008
Om du har något  dokument   som  styrker att  han är skylldig dig  pengar .

Gör så här . Använd dig av den här blanketten    kostnad  300  kr för dig-

Dom pengarna  kräver du givetvis tillbaks i total skulden  alltså  15300 kr + ränta

http://www.kronofogden.se/download/18.3 … 901209.pdf

Oftast  så är det så  att  folk kryper till korsset  när kf kommer in i bilden

för det finns ju inget värre en att  få  betalnings  anmärkningar

i det här  landet :

Sök