2476
Sök

Onödigt bilvetande, dela med dig..

98 Inlägg
12 december 2010
#981
Jag skulle ta en Vette varje dag före en Viper. Bättre på exakt alla punkter man kan föreställa sig.

Tvivlare
2 266 Inlägg
12 december 2010
#982
jonnielahti skrev:
M_Broberg skrev:
Saab var först med att ha bilbälte som standard.
jajjemän, och amazonen har inga bälten bak!
vissa amazoner har inte bälte alls! smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

plankan
12 december 2010
#983
Newguy skrev:
Jag skulle ta en Vette varje dag före en Viper. Bättre på exakt alla punkter man kan föreställa sig.
Utom kvalitén -

Det så man nyligen på top gear roll

plankan
12 december 2010
#984
Trepunktsbältet uppfanns och patenterades av amerikanerna Roger W. Griswold och Hugh De Haven 1951. Det vidareutvecklades av Nils Bohlin och introducerades första gången som standard i en Volvo PV 544 som levererades till en handlare i Kristianstad den 13 augusti 1959.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 december 2010
#985
saab 9000 har en enda modell som har 4wd.
saab 9000 finns även i ett extremt få antal med 2.5l turbo motorer på en effekt runt 300+

Saab og900 har en rallybil med 4wd


3 714 Inlägg
12 december 2010
#986
Funkiee skrev:
saab 9000 har en enda modell som har 4wd.
saab 9000 finns även i ett extremt få antal med 2.5l turbo motorer på en effekt runt 300+

Saab og900 har en rallybil med 4wd
Prototyp bilar?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 december 2010
#987
bollen1986 skrev:
Funkiee skrev:
saab 9000 har en enda modell som har 4wd.
saab 9000 finns även i ett extremt få antal med 2.5l turbo motorer på en effekt runt 300+

Saab og900 har en rallybil med 4wd
Prototyp bilar?
yes! dock såldes en ca5 st 9000 med dessa 2.5l motorerna. Dessa kom inte i produktion för lådan inte klarade av trycket hmm


904 Inlägg
12 december 2010
#988
om du har en  saab 93 ss eller du känner nån som har en, ta bilnyckeln i handen ha nyckeln närma tändningslåset stoppa ner tummen å vrid om oj då bilen startar ge tillbaka nyckeln å kör i väg med lite träning så kan du stänga av bilen sen å starta den igen helt utan nyckel

AUTOTECH S60 power

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 december 2010
#989
Blyfot_Racing skrev:
om du har en  saab 93 ss eller du känner nån som har en, ta bilnyckeln i handen ha nyckeln närma tändningslåset stoppa ner tummen å vrid om oj då bilen startar ge tillbaka nyckeln å kör i väg med lite träning så kan du stänga av bilen sen å starta den igen helt utan nyckel
hahah fan det måste jag testa!

Om saab 9-5, vrid nyckeln till läge on (dvs innan startmotorn) och tryck på bagagelucksknappen på nyckeln. då ser du på SID hur många nycklar samt larmdosor som är inprogrammerade i bilen!


904 Inlägg
12 december 2010
#990
Funkiee skrev:
Blyfot_Racing skrev:
om du har en  saab 93 ss eller du känner nån som har en, ta bilnyckeln i handen ha nyckeln närma tändningslåset stoppa ner tummen å vrid om oj då bilen startar ge tillbaka nyckeln å kör i väg med lite träning så kan du stänga av bilen sen å starta den igen helt utan nyckel
hahah fan det måste jag testa!

Om saab 9-5, vrid nyckeln till läge on (dvs innan startmotorn) och tryck på bagagelucksknappen på nyckeln. då ser du på SID hur många nycklar samt larmdosor som är inprogrammerade i bilen!
nice kom i håg att stänga av bilen bara såmotorn dör vrid inte mer sen ska du kunna starta den igen med tummen tog långtid innan jag lärde mig det

AUTOTECH S60 power

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 december 2010
#991
Blyfot_Racing skrev:
Funkiee skrev:
Blyfot_Racing skrev:
om du har en  saab 93 ss eller du känner nån som har en, ta bilnyckeln i handen ha nyckeln närma tändningslåset stoppa ner tummen å vrid om oj då bilen startar ge tillbaka nyckeln å kör i väg med lite träning så kan du stänga av bilen sen å starta den igen helt utan nyckel
hahah fan det måste jag testa!

Om saab 9-5, vrid nyckeln till läge on (dvs innan startmotorn) och tryck på bagagelucksknappen på nyckeln. då ser du på SID hur många nycklar samt larmdosor som är inprogrammerade i bilen!
nice kom i håg att stänga av bilen bara såmotorn dör vrid inte mer sen ska du kunna starta den igen med tummen tog långtid innan jag lärde mig det
haahh fan va coolt! ska verkligen testa det!


Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
12 december 2010
#992
plankan skrev:
Trepunktsbältet uppfanns och patenterades av amerikanerna Roger W. Griswold och Hugh De Haven 1951. Det vidareutvecklades av Nils Bohlin och introducerades första gången som standard i en Volvo PV 544 som levererades till en handlare i Kristianstad den 13 augusti 1959.
I Top Gear sa de att det var Mercedes som var först....  Men har alltid trott att det var Volvo

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 december 2010
#993
matteponken skrev:
Det finns 1 saab 9000 med tvärställd v8 big_smile
http://www.youtube.com/watch?v=pVidhrnLFf0
Även den står på saabmuseets garage inparkerade av andra specialsaabar tongue


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 december 2010
#994
Ford tänkte erbjuda säkerhetsbälte i bilarna redan i mitten av 40-talet, men dom var rädda att kunderna skulle tro att bilarna var osäkra så dom lanserade aldrig idén....
Snacka om feltänkande då.

Ska försöka hitta och scanna boken jag läste artikeln i.
Senast redigerat av Opelmadness (12 december 2010)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 298 Inlägg
12 december 2010
#995
Funkiee skrev:
Blyfot_Racing skrev:
om du har en  saab 93 ss eller du känner nån som har en, ta bilnyckeln i handen ha nyckeln närma tändningslåset stoppa ner tummen å vrid om oj då bilen startar ge tillbaka nyckeln å kör i väg med lite träning så kan du stänga av bilen sen å starta den igen helt utan nyckel
hahah fan det måste jag testa!

Om saab 9-5, vrid nyckeln till läge on (dvs innan startmotorn) och tryck på bagagelucksknappen på nyckeln. då ser du på SID hur många nycklar samt larmdosor som är inprogrammerade i bilen!
Fungerar det på OG9-3 med tro? (a)

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 december 2010
#996
chrillzter skrev:
Funkiee skrev:
Blyfot_Racing skrev:
om du har en  saab 93 ss eller du känner nån som har en, ta bilnyckeln i handen ha nyckeln närma tändningslåset stoppa ner tummen å vrid om oj då bilen startar ge tillbaka nyckeln å kör i väg med lite träning så kan du stänga av bilen sen å starta den igen helt utan nyckel
hahah fan det måste jag testa!

Om saab 9-5, vrid nyckeln till läge on (dvs innan startmotorn) och tryck på bagagelucksknappen på nyckeln. då ser du på SID hur många nycklar samt larmdosor som är inprogrammerade i bilen!
Fungerar det på OG9-3 med tro? (a)
Vilken av sakerna? Den jag berättade om, den andra funkar inte, då det är olika nyckeltyper smile


1 298 Inlägg
13 december 2010
#997
Funkiee skrev:
chrillzter skrev:
Funkiee skrev:

hahah fan det måste jag testa!

Om saab 9-5, vrid nyckeln till läge on (dvs innan startmotorn) och tryck på bagagelucksknappen på nyckeln. då ser du på SID hur många nycklar samt larmdosor som är inprogrammerade i bilen!
Fungerar det på OG9-3 med tro? (a)
Vilken av sakerna? Den jag berättade om, den andra funkar inte, då det är olika nyckeltyper smile
Tänkte på det du nämnde om bagageluckeknappen. 9-5 har samma nyckel som jag har på min fram tills nu då gamla 9-5an lagts ner. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 december 2010
#998
chrillzter skrev:
Funkiee skrev:
chrillzter skrev:

Fungerar det på OG9-3 med tro? (a)
Vilken av sakerna? Den jag berättade om, den andra funkar inte, då det är olika nyckeltyper smile
Tänkte på det du nämnde om bagageluckeknappen. 9-5 har samma nyckel som jag har på min fram tills nu då gamla 9-5an lagts ner. smile
Den funkar! bara vrid tändningen o klicka på bagagelucksknappen på nyckeln när den sitter i så ser du smile


1 298 Inlägg
13 december 2010
#999
Funkiee skrev:
chrillzter skrev:
Funkiee skrev:

Vilken av sakerna? Den jag berättade om, den andra funkar inte, då det är olika nyckeltyper smile
Tänkte på det du nämnde om bagageluckeknappen. 9-5 har samma nyckel som jag har på min fram tills nu då gamla 9-5an lagts ner. smile
Den funkar! bara vrid tändningen o klicka på bagagelucksknappen på nyckeln när den sitter i så ser du smile
Underbart! Måste prova till våren då, den står avställd utan batteri för tillfället så blir svårt. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

904 Inlägg
13 december 2010
#1000
chrillzter skrev:
Funkiee skrev:
Blyfot_Racing skrev:
om du har en  saab 93 ss eller du känner nån som har en, ta bilnyckeln i handen ha nyckeln närma tändningslåset stoppa ner tummen å vrid om oj då bilen startar ge tillbaka nyckeln å kör i väg med lite träning så kan du stänga av bilen sen å starta den igen helt utan nyckel
hahah fan det måste jag testa!

Om saab 9-5, vrid nyckeln till läge on (dvs innan startmotorn) och tryck på bagagelucksknappen på nyckeln. då ser du på SID hur många nycklar samt larmdosor som är inprogrammerade i bilen!
Fungerar det på OG9-3 med tro? (a)
nä det gör det inte då nycklarna till ss är ju ingen riktig den sitter ju i en plastbit i  den sitter en sändare

AUTOTECH S60 power


Sök