lånar tråden lite om det är lugnt.. köpte en 325a för 1 vecka sen.. jag trodde det var en m3 front på bilen.. inte helt säker längre.. har kollat runt på m3or men ingen front ser ut som min.. ngn här som kanske skulle kunna hjälpa mej att reda ut vad det är för front jag har? mvh
http://www.24.se/ProductPopup.aspx?filename=b200_2766.jpg hitta denna på en hemsida... Trodde dock den va billigare än den va... kanske kan va ngt att investera i om du brukar byta olja och sånt själv... Btw bilen blir BAD ASS!!
Hehe, letar efter något sånt. Fast lite mer som NDL har i sin tråd. Den var också slutsåld ser jag så. Men får leta vidare..
NdL skrev:
Har du prövat det som jag sa först då?
Att du ställer bilen i tändningsläge 2 i 30sekunder. Det brukar återställa en del saker.
Jag ringde en BMW verkstad för att kolla hur mycket det kostade att släcka lampan. De skulle ha 500:- bara för att koppla in en sån där box.
Ska prova detta NdL men, jag har haft bilen ståendes på detta läget å lyssnat på musik så tror inte det fungerar.. 500kr? hmpf, aja.. Bara den håller sig släckt sen så man inte kommit åt något..
Så det var därför jag köpte en egen sån box. Den gick lös på 485:- med frakt. Och nu kan jag ju använda den hur ofta jag vill.
Men det låter ju tyvärr som om du måste använda en box för att släcka den om det inte fungerade med tändningsläget.
Beställde en BMW Interface for Carsoft 6.5 nu från unifix.se. 1200kr kostade den där, men jag hittar ingen annan på ebay och sen har jag säkert sparat in en del onödiga utgifter med att släcka servicelampan osv i framtiden då jag gör all service själv så. Så den betalar nog av sig. Eftersom Bmw tar 500kr bara att koppla den.
lånar tråden lite om det är lugnt.. köpte en 325a för 1 vecka sen.. jag trodde det var en m3 front på bilen.. inte helt säker längre.. har kollat runt på m3or men ingen front ser ut som min.. ngn här som kanske skulle kunna hjälpa mej att reda ut vad det är för front jag har? mvh
Jo, det är en M front, utan "M läppen (den nedre svarta) och sedan sitter det Riegers DTM läpp på direkt på Mfronten.
Okaj, ja jag kan noll om BMW typ..
Hehe inte jag heller om 3 serien, är mer en 5 serie pojke igentligen då jag haft 3 sådana. Men hans bild är lite otydlig men det ser ut som M fronten om man tittar på var dimljuse och mittgallret är och Läppen är ialf en DTM läpp som är fäst direkt i spoilern.. Men ja, det är en M front ser jag nu.
Om Laaantz front är orginal är det M-spoilern, i och med att den vanliga fronten inte har några "luftintag" (lr hål beroende på hur tufft det ska låta ) eller så är jag helt fel ute. En äkta M-spoiler i alla fall: http://www.garaget.org/?car=117263&image=1108196
Darkie: tråkigt när det går bakåt, men du får se det så att det för det mesta går framåt
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Om Laaantz front är orginal är det M-spoilern, i och med att den vanliga fronten inte har några "luftintag" (lr hål beroende på hur tufft det ska låta ) eller så är jag helt fel ute. En äkta M-spoiler i alla fall: http://www.garaget.org/?car=117263&image=1108196
Darkie: tråkigt när det går bakåt, men du får se det så att det för det mesta går framåt
Han har M fronten med DTM läpp kittet som jag sagt.
Jo det är trist, men ändå bilen står färdig så ska inte klaga. Eller nu är det bara lacka takvingen (eller om jag skiter i den totalt vet ej.. men lutar mest att köra utan..)
Men det viktigaste nu är att få kopplat mina mätare till oljetemp, volt och oljetryck..
Många har frågat mig varför jag ska ha sånt i min bil. Dels för att E36;an saknar både oljetryck (som tex min mercedes har visare i panelen) orginal och tempmätare. och dels för att jag eventuellt kanske nästa vinter byter ut volt mätaren till en laddtrycksmätare, då kompressor ligger högt på önskelistan (därav förstärkningen av bakvagnen också) som jag ej visat kom jag på nu. Men den är förstärkt med plattor och M14 diffbult istället för M12.
Hade själv gärna haft oljetryck och temp i min så vet man när den är varm i kläderna så man kan trycka på lite Kompressor hade inte vatt helt fel det heller.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hade själv gärna haft oljetryck och temp i min så vet man när den är varm i kläderna så man kan trycka på lite Kompressor hade inte vatt helt fel det heller.
Ah, det jag menar. Vill veta när oljan är varm. Så man vet när man kan trycka fullgas
Köp turbo kit! förresten.. funkar boxen till e32 och e34?
Hm, det kanske den gör jag vet faktiskt inte riktigt. Står inget om att den passar E36 heller står bara "BMW carsoft" så den borde ju klara av E32 och E34 också? Vet ialf att den funkar på E36 få NdL har en likadan
Varför kompressor? Eaton kompressor vi snackar om eller Rotorex?
för att det är dels lättare att återställa och bygga. Sen dels för att jag gillar att det blir mer vrid på låga varv då jag inte kommer tok köra över 200km timmen ;p
Sen val av kompressor vet jag inte, har inte forskat i det ännu, känns inte lönt förrens man har bestämt sig om det blir av eller ej. (då mycket beroende av jobb osv..)
Hittade förresten en bild i telefonen med stereon monterad bjuder på den, dock så är den inte igång vilket är synd då färgen på displayen smälter så fint in med resten av inredningen.