Lösning hittad!
![smile](img/smilies/smile.png)
Fick mitt paket från xenonkungen idag (tack för bra och snabb service!) och HID-decodrarna funka perfekt till dimljusen! Ska nog beställa ett par till helljusen också, bilen varnar för att dom är "trasiga"...
![neutral](img/smilies/neutral.png)
Gjorde klart både dim och helljusen så fort jag kom hem och var nyss ut på en liten testrunda. Fy f-an så hellyset lyser nu! Extraljus känns ju klart överskattat, mer ljus än så här lär jag nog aldrig behöva.
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Lite svårt att visa på bild men skilnaden är enorm, nu lyser det mycket mer åt alla håll. Enda "nackdelen" med xenon i hellyset dock är ju att man inte har full kraft på en gång, fast jag tycker ändå det är lite skönt att dom "dimmas upp" till full styrka då jag är lite känslig för kraftiga ljusförändringar.
Tog lite före och efter bilder, svårt att visa med en bild men man ser iaf skillnaden i vithet och längden på ljuset.
(55W halogen helljus)
(55W xenon helljus)Ska fixa en ny bild på helljuset, råkade ha dimljus på när jag tog bilden så kameran fick svårt att fånga upp ljuset långt bort samt att det ser väldigt vitt ut precis framför bilen. Apropå dimljusen, tog kort på dom också nu när dom är klara och fungerar som dom ska. Ska försöka ställa in dom rätt i morgon så man kan köra med dom dagtid.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/847088_f2qxtq.jpg]()
Kommer nya bättre bilder på dom också, med lite mer omgivningsljus än totalt skogsmörker. Åh juste kom på en till sak, på vägen hem så mötte jag en bil med halogen helljus samt 3st extraljus, kollade lite i backspegeln när vi hade mötts och han drog på allt igen, kändes rätt mesigt i jämförelse med mitt helljus.
![lol](img/smilies/lol.png)
MVH// Christoffer