Ja det gör jag nog, men nu tänkte jag snarare på sällskap i bilen, kommer få med mig en till bil från Falun så jag åker inte ensam.
Men vi får se hur det blir, är ett tag kvar och jag är lite kluven.
Tar och gör en liten uppdatering nu också. I tisdags (eller om det var i måndags, börjar nog bli lite senil) var en kompis förbi med sin lastbil som det ska byggas lite ljud i. Efter några minuter såg det ut såhär och alla förbipasserande tittade lite snett på oss och lastbilen. Jag förstår dom.
Lasbilen är en Scania årsmodell 2012, det kommer inte bli nåt jättebygge (iaf inte till en början) utan snarare lite lättare uppgradering av originalljudet. Ny huvudenhet och baslåda blir det till en början så får vi se sen vart det slutar. Så här ser det ut under hytten på dom iaf.
Vi började med att dra en 50mm2 kabel från batteriet, visserligen onödigt nu men lika bra att dra så det finns för framtida uppgraderingar. Är nog bara en tidsfråga innan det sitter ett 1kW+ monoblock och ett skapligt 4-kanalssteg däri.
Har lött lite lågnivåkablar till mig själv också, jäkla pillgöra! Nästa gång blir det riktiga kontakter istället för dom här billiga från Kjell & Company. Har dock kommit på nu i efterhand hur jag skulle ha gjort dom, men det är lätt att vara efterklok...
Igår började jag på och skulle dra i dom i bilen men insåg att hålet jag drar högtalar och lågnivåkabel genom måste göras större, dom får visserligen plats som det är nu men då ligger dom mot en plåtkant och det är ett jäkla slit att få igenom kablarna. Så hålet förstorades. Snickare som man är så lär man såklart använda riktiga verktyg!
Efter ett par timmars kapande bändande svärande och brytande så var äntligen den lilla plåtbiten borta! Den satt betydligt mer än jag trodde, en del va den var oåtkomlig så det blev mycke jobb för litet resultat.
Så ser hålet ut nu, gott om plats! Har målat dom kapade kanterna, ska sätta kantlist på dom också i dag så det blir mjukt åt kablarna. Sen ska det dit lite hållare för kablarna så dom ligger still hela vägen. Nu börjar det nästan bli lite seriöst här.
Hoppas få klart allt kablagr idag så man kan koppla in stegen och börja pilla lite inställningar, racket är visserligen inte helt klart än men det är bara lite finputsning och beklädnad kvar. Så snart blir det baslådebygge!