Helt rätt, cykeldrev är det som gäller, eller kanske från ngn motorcykel eller moped. Var dock noga med valet av kedja, då vanliga cyckelkedjor har en tendens att gå av vid för hög belastning.
har en fundering på att ta en 49cc minimoto för där e gas o drev färdigt o sen bara en broms
för jag kommer nog aldrig kunna fixa det med min gräsklipparmotor, för där får man ju svetsa ett drev där knivarna egentligen sitter men jag vet inte hur man fixar koppling
och sen tänkte jag använda moped hjul så att den går att köra med i sand o på vintern
men tror ni minimotormotorn (långt ord) pallar driva så man får någorlunda acc o hastighet, gräsklipparmotorn vet jag att det går undan med ;P
pappa byggde en gokart med motorsågs motor och på motorsågen satte han ett litet drev som var ca 10 cm i diameter och på hjulet satte han ett drev som var ca 20 cm.
ska du köra med motorsågs motor så ta remdrift så kan du koppla så du har en spak som du späner remen med vilket blir koppling.. och en 49cc minimoto motor driver nog knapt framåt.. och hur hade du tänkt dej med att ta en gräsklipar motor o sätta drev där skären sat? skulle du ha en vinkelväxel lr nått? för som du kanske förstår så går inte en gräsklipar motor lägga på sidan ..
äsch de är väl inte svårt att få tag i en 80cc eller 125cc motor från en cross till en billig peng, blir nog smidigare då oxå, lycka till med vad det än blir
"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
Stående Briggs & Stratton eller Honda Industrimotor kopplad till en remskiva med 30cm i diameter som är kopplad till bakaxeln med en 10cm remskiva max så blir det finfint
Varför inte plocka hela drivlinan från en åkgräsklippare? Bara förlänga kardan lite
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Om du ska ha större däck på gokarten så tappar du Bra mycket mer ax. Den försvinner i princip o går almänt dåligt bara. Du får högre toppfart därimot. Dock så kan du ju alltid dreva om den,. Ta så litet drev som möjligt fram o stort bak då blir den både mycket starkare & axar bättre.
motorsåg behöver ingen koppling den har ju en rotorliknade som gör att man kan gasa utan att kedjan rör sig till en viss gräns så klart. så svetsa på drevet rätt så har du auto slir koppling
ja en vinkelväxel e ju ett måste, men jag skulle ju vilja använda nått man har gratis o de e en 5,5 hk liggande gräsklipparmotor, och en minimoto för 200 kr men det måste väll gå at lösa nått med den liggande? eller är det någon som har en 125 el nått sånt till salu för en vettig peng
har hittat en 297 cc nu som e färdig med drev o ratt o det viktigaste, men sitter på en halvbra ram, för min ska ju va modell större så man kan köra i lite tärräng me
men är det någon som vill förklara hur man löser det här med stötdämpning