mr_granturismo skrev:
Jk86 skrev:
Tjena har en saab 9-5 aero -00.. Satte på sportsytem dagen innan jag chippade bilen, Steg 1 hos Its Fun.
Undrar nu lite om chippningen, har inte märkt nån skillnad alls tro jag ialf. Undrar därför vad igentligen chippningen gör ? att man inte behöver trycka gasen lika långt för att den ska svara eller om den drar längre eller nånting sånt. ? Varför ska jag då chippa bara att trycka gasen lite längre ner istället så blir det samma effekt ialf. verkar ju så ialf. Är inte nöjd ialf. Men frågan e om det kan ha med mitt luftfilter att göra också, att det är helt igen satt ?
Snälla någon förklara för mig hur jag ska gå till väga med det hära?
Eller så imbillar jag mig att det inte hände nånting när han chippade..
men de tror jag inte.
när man chippar ska dom väl ställa upp turbo trycket antar jag.
/Johan Kumlin
kör du på 98-oktan då?
Ja, just det ja. Aero's ska köras på 98RON redan otrimmade för att få ut alla hästarna och när dom är trimmade *måste* man istortsett köra dom på 98 för att få ut allt ur bilen.
Jag märker iaf en rejäl skillnad på 95 och 98/99 oktan.
OT: Brukar tanka V-Power för det var den enda soppan över 95 jag hitta i stan innan men sen har jag börjat köra med Jet's 98 men jag tycker fan bilen går sämre på det än på V-Powern
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P