3240
Sök

Sportrattens för och nackdelar

Snäll pöjk
703 Inlägg
25 augusti 2009
Jo servon funkar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men trådskaparn har ingen servo i sin bil, därför. Servon sitter ju inte i ratten jocke wink *skoja me dig*

Ack vet jag förgasarmotorer!

Avstängd
1 714 Inlägg
25 augusti 2009
NFD skrev:
Don_Juan skrev:
En sportratt hade ju varit ballt, och inte minst sagt grymt snyggt, men det verkar ju finnas vissa nackdelar. Det jag tänker mest på är att man ju måste slopa air-bagen, och det kanske man får ångra bittert om man vär råkar ut för en olycka. Dessutom blir kan det väl bli jobbigt om man har en bil som saknar servo?

Borde man investera i en cool sportratt eller ska man låta den trista men trygga original-ratten vara kvar?

Funkar inte styrservon om man byter till en sportratt? sad

Han menar nog mer på att det blir trögt om bilen aldrig haft styrservo och man byter till mindre ratt wink

7 120 Inlägg
25 augusti 2009
NFD skrev:
Don_Juan skrev:
En sportratt hade ju varit ballt, och inte minst sagt grymt snyggt, men det verkar ju finnas vissa nackdelar. Det jag tänker mest på är att man ju måste slopa air-bagen, och det kanske man får ångra bittert om man vär råkar ut för en olycka. Dessutom blir kan det väl bli jobbigt om man har en bil som saknar servo?

Borde man investera i en cool sportratt eller ska man låta den trista men trygga original-ratten vara kvar?

Jag har sportratt i min och har servon kvar smile

Borstat grenrör!
125 Inlägg
25 augusti 2009
Emilius skrev:
NFD skrev:
Don_Juan skrev:

Han menar nog mer på att det blir trögt om bilen aldrig haft styrservo och man byter till mindre ratt wink

Aha, tack för upplysningen smile

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.

Avstängd
424 Inlägg
25 augusti 2009
Ni som säger att det krävs licens för att pilla med airbags har rätt. Till viss del måste tilläggas. OM airbagen ska monteras in/ut ur bilen krävs licens. Annars fritt fram.

team Svineri. Volvos under construction.

Borstat grenrör!
125 Inlägg
29 augusti 2009
Kan likaväl använda den här tråden till min nästa fråga, någon som hittar ett billigare rattnav än detta? http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … tId=C6409*

För de som inte orkar kolla länken så kostar det navet 725 exklusive frakt, navet ska in i en SAAB 900 -96.

M.V.H. NFD

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.

Snäll pöjk
703 Inlägg
5 november 2009
någon som har hittat billigare???????????+ Han behöver ju hjälp med detta!!!!!!

Ack vet jag förgasarmotorer!

29 Inlägg
5 november 2009
BTW lånartråden

Funderar att köpa en sport ratt till 740iiin men vad menas med detta?, förstår inte vad med menar med "Volvo 740, årsmodell  -1991" är det 1984-1991 eller är det bara 1991ans modell som den passar? yikes

Detta rattnav passar följande bilmodeller:
Volvo 740, årsmodell  -1991
Volvo 760, årsmodell 1982-1988
Volvo 740, årsmodell 1990-08/1994
Volvo 940, årsmodell 1990-08/94

gasar till det rasar!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 november 2009
-1991
betyder till 91

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P