4100
Sök

Ang köpa kamera ( Nybörjare )

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
Hej hååå!  big_smile   Gör en tråd på Gorg då det finns mycket foto kunnigt folk!
1 endaste simpel fråga. Får man en hyffsad ( Nybörjar kamera ) för max 2 papp ??
Är sugen på köpa en MEN VAD SKA JAG KÖPA?? tongue  Beg eller nytt , spelar ingen roll.
Ge lite tips osv.
1 krav har jag med tongue Att den skall ha usb eller liknande. Orka köpa rullar hela tiden big_smile
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (27 juni 2008)

C H E V R O L E T <3

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
27 juni 2008
Vad ska du fota?
Ska du bara ha den som en dokumentation-kamera eller vill du kunna utvecklas och byta objektiv på den?

8 156 Inlägg
27 juni 2008
Canon Ixus?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
27 juni 2008
Det finns en tidning i butik nu.
Köpte en själv när jag åkte till dalarna förra helgen.
Minns inte namnet på tidningen, men det är en sån här pryltidning.
Typ M3 eller vad det nu heter, kanske t.om var just M3.. dock inget jag vågar lova.

Gå in på typ en stor Statoil eller liknande mack eller annan stormarknad. (Ica Maxi eller City Gross osv)
och kika på deras tidningar efter nåt i stil med "bästa kompaktkamerorna för sommarn".

Där har dom ett stort test av många små kameror. Senaste Canon Ixus som föregående talare nämnde, är också med i testet.

Det är mitt tips.

&#917;&#955;&#949;&#965;&#952;&#949;&#961;&#943;&#945; &#942; &#920;&#940;&#957;&#945;&#964;&#959;&#962; !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
27 juni 2008
lägger du till 1000kr så kan du få en beg. d40 eller sony a100

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

13 Inlägg
27 juni 2008
Hallå!

Viktiga frågor:
Vad ska du ha kameran till?
Är du beredd att lägga mer i framtiden?
Kommer du skriva ut några bildder, och i så fall hur stort?

MVH
Jocke

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
livdragon127 skrev:
Hallå!

Viktiga frågor:
Vad ska du ha kameran till?
Är du beredd att lägga mer i framtiden?
Kommer du skriva ut några bildder, och i så fall hur stort?

MVH
Jocke

hej.
Jag ska ha kameran till att foto te.x Bilar , eventuellt lite natur , sånna saker.
Om jag lär mig att ta hyffsat fina bilder lär det bli mer pengar på kamera.
njaa det enda jag kommer att göra är la o slänga in bilderna på datorn här.

C H E V R O L E T <3

97 Inlägg
30 juni 2008
Jag skulle satsa en slant på Canon powershot G9, en perfekt "kompakt" kamera som är enkel att använda och som inte kräver fler objektiv men ger otroligt fina bilder. Har en recension som finns att läsa:  http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=57434

Köpte min i usa via http://www.bhphotovideo.com för 2900kr.

Lycka till med beslutet.

//Marcus

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
30 juni 2008
2900 för en G9 är BILLIGT. Och en grym kamera. Har en på jobbet. Kör med en NIkon D40x hemma.. Och ja, för 2000 får man tyvärr inte så mycket mer än en hyfsad kompakt, vilket iofs kan räcka.

Vill du ta de där riktigt fina bilderna, eller kunna utvecklas till mer än "titta - tryck" så bör du lägga mer. Det behöver inte vara en systemkamera för det, man kan fippla massor med inställningarna på kameror i stil med G9 (fast den lär va en av de bättre? smile

Vill du bara att bilderna du tar ska finnas i datorn o inte bryr dig nåt vidare så räcker en vanlig kompakt i 1500-2000 klassen. Bättre bilder än mobilen iaf smile

/Mattias

8 156 Inlägg
30 juni 2008
Jag såg att dom hade ett grymt bra pris på Nikon D40x nu. Neråt 3000:- tror jag att det var?
Kan varit vanliga D40 också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök