2482
Sök

iPhone

8 156 Inlägg
29 juni 2008
chrizz skrev:
Funderar på en weekend till Italien för att köpa en olåst därifrån. Kommer finnas i Frankrike också (lite dyrare där). 499 euro för 8gb respektive 569 euro för 16gb i italien. Olåst.

Det är ju kring halva priset jämfört med Sverige?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Volvopower__
29 juni 2008
MickeTuncer skrev:
Har haft min åxå ett bra tag nu.. Köpte på Ebay direkt när den kom ut.. köpte min för 3200:-.. Funkar hur fint som helst.. Bästa telefonen jag haft hittils.. Touch och den reptåliga (går inte att repa!) displayen är magiskt..

Har du försökt med kniv? Brukar fungera wink
Ne, men den verkar riktigt cooL! Bara lite dys som sagt..

457 Inlägg
29 juni 2008
Phaetoon skrev:
Sportsedan skrev:
Som jag skrev ovan så har jag använt min i 8 månader nu, borde funka då wink

Men är den en import från staterna eller från England?

Det är en import från staterna.

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

red daddy
29 juni 2008
Kolla på blocket.se, där finns de alltid muppar som säljer importerat/stulet gods. mkt billigare wink
Senast redigerat av red daddy (29 juni 2008)

Administratör
11 960 Inlägg
7 juli 2008
AeroMalm skrev:
chrizz skrev:
Funderar på en weekend till Italien för att köpa en olåst därifrån. Kommer finnas i Frankrike också (lite dyrare där). 499 euro för 8gb respektive 569 euro för 16gb i italien. Olåst.

den finns väl inte i olåst? usa = at/t och tyskland = t mobile elr vad dom heter... 3g modellen är nog itne mö bättre än den gammla 2g för övrigt...  min funkar klockrent.. isf bättre och vänta till nyare modell av den i framtiden när den kanske kommer med bättre kamera elr nåt sånt..

Jodå. I Frankrike är det t.ex. styrt av lagen att konsumenterna måste erbjudas även olåsta telefoner. I Italien använder majoriteten kontantkort tydligen varför det kommer säljas olåste eller åtminstone utan abb.

Men jag tror att jag kommer vara så pass patetisk att jag sätter mig på en pall med laptopen utanför telia-butiken nån timme innan de öppnar wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2008
chrizz skrev:
AeroMalm skrev:
chrizz skrev:

den finns väl inte i olåst? usa = at/t och tyskland = t mobile elr vad dom heter... 3g modellen är nog itne mö bättre än den gammla 2g för övrigt...  min funkar klockrent.. isf bättre och vänta till nyare modell av den i framtiden när den kanske kommer med bättre kamera elr nåt sånt..

Jodå. I Frankrike är det t.ex. styrt av lagen att konsumenterna måste erbjudas även olåsta telefoner. I Italien använder majoriteten kontantkort tydligen varför det kommer säljas olåste eller åtminstone utan abb.

Men jag tror att jag kommer vara så pass patetisk att jag sätter mig på en pall med laptopen utanför telia-butiken nån timme innan de öppnar wink

Min lillebror tar hem en iPhone till mig i Augusti från USA.
$299 för 16Gb.

Bara att Unbranda och börja njuta. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

140 Inlägg
7 juli 2008
hedeknasan skrev:
Ja, snart lanseras ju Apples nya iPhone (11 juli för att va exakt cool )
Priserna kom för en liten stund sedan, men är iPhonen värd så mycket?
Ni som vet mer om iPhone; Berätta! Är den prisvärd?

Är ju ute efter ny mobil, kanske ska man istället vända sej till en "riktig" mobil?
iPhonen riktar sej till de som surfar mycket?

http://www.telia.se/privat/produkter_tj … an_iphone#

Lite matematik (ej jag som vart duktig!)

Imini 8gb minne: 2495kr + 300kr*18mån: Totalkostnad på 7895kr
Imini 16gb minne: 3295kr + 300kr*18mån: Totalkostnad på 8695kr
(100 samtalsminuter, 100 sms och hundra megabyte data per månad)

Imidi 8gb minne: 1895kr + 489kr*18mån: Totalkostnad på 10697kr
Imidi 16gb minne: 2695 + 489kr*18mån: Totalkostnad på 11497kr
(250 samtalminuter, 250 sms och 250 megabyte data)

Imaxi 8gb minne: 1395kr + 859kr*18mån: Totalkostnad på 16857kr
Imaxi 16gb minne: 2195kr + 859kr*18mån: Totalkostnad på 17657kr
(1000 samtalsminuter, 1000 sms och 1000 megabyte data)

-----------------------------------------------------------------------
Imini 8gb minne: 1695kr + 300kr*24mån: Totalkostnad på 8895kr
Imini 16gb minne: 2495kr + 300kr*24mån: Totalkostnad på 9695kr
(100 samtalsminuter, 100 sms och hundra megabyte data per månad)

Imidi 8gb minne: 895kr + 489kr*24mån: Totalkostnad på 12631kr
Imidi 16gb minne: 1795 + 489kr*24mån: Totalkostnad på 13531kr
(250 samtalminuter, 250 sms och 250 megabyte data)

Imaxi 8gb minne: 1kr + 859kr*24mån: Totalkostnad på 20617kr
Imaxi 16gb minne: 795kr + 859kr*24mån: Totalkostnad på 21411kr
(1000 samtalsminuter, 1000 sms och 1000 megabyte data)

Allt beror väl på hur mycket du ringer använder din Mobil.

Jag har Telias "värsta" abb. 3000min 3000sms/mms samt 5gig sufr slantar 800/mån.
Brukar inte byta mobil jätte ofta 1/år ungefär. Men Iphone rockar.

Hur smidig som helts att använda samt sjukt smidig att surfa med. Köpte min i Us. kommer ev handla en 3g pga lite dålig täckning..
Senast redigerat av Modj (7 juli 2008)

Diamond
540 Inlägg
7 juli 2008
för det första,  alla iphones som är ute nu är vanliga GSM! Även den som kommer till telia!!

Men dock så kommer Tre att börja sälja iphone 3G så småningom...

Men till trådskaparen, hade hellre köpt en genom tradera.com lr från tyskland lr nåt liknande, och använda. än att köpa med telia,  dom är ju skitdyra!!!

I'm Rick James Bitch!

Administratör
11 960 Inlägg
7 juli 2008
diamond_ skrev:
för det första,  alla iphones som är ute nu är vanliga GSM! Även den som kommer till telia!!

Men till trådskaparen, hade hellre köpt en genom tradera.com lr från tyskland lr nåt liknande, och använda. än att köpa med telia,  dom är ju skitdyra!!!

Den som släpps den 11 juli hos Telia (och över hela världen samtidigt) är iPhone 3G och inget annat. Att Tre skulle börja sälja iPhone 3G är du nog ensam om att veta. Kontaka media och framför den stora nyheten!! wink

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2008
chrizz skrev:
diamond_ skrev:

Den som släpps den 11 juli hos Telia (och över hela världen samtidigt) är iPhone 3G och inget annat. Att Tre skulle börja sälja iPhone 3G är du nog ensam om att veta. Kontaka media och framför den stora nyheten!! wink

Klart att 3 kommer sälja iPhone, precis som Telenor och alla andra operatörer.
Den är ju fortfarande skithet.

MEN, det kommer att dröja länge eftersom att Telia har fått kontraktet och jag tvivlar starkt på att de kommer släppa på det en enda millimeter innan deras ensamrätt löper ut.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

203 Inlägg
7 juli 2008
Är riktigt sugen nu på en iphone men vill inte ha telias svindyra abonemang. varifrån(land) är det lättast och billigast att importera eller hämta en olåst?
Senast redigerat av unsuspected (7 juli 2008)

Administratör
11 960 Inlägg
7 juli 2008
unsuspected skrev:
Är riktigt sugen nu på en iphone men vill inte ha telias svindyra abonemang. varifrån(land) är det lättast och billigast att importera eller hämta en olåst?

Frankrike är ett säkert kort iaf, men det blir inte billigt. Först får du slanta telefonen och sen får du slanta ytterligare för att "låsa upp den".

Administratör
11 960 Inlägg
7 juli 2008
FireTraXX skrev:
chrizz skrev:
diamond_ skrev:

MEN, det kommer att dröja länge eftersom att Telia har fått kontraktet och jag tvivlar starkt på att de kommer släppa på det en enda millimeter innan deras ensamrätt löper ut.

Ptja, vem vet? Det är sannolikt att de nån gång kommer sälja iPhone, men än så länge är det ingen som vet... spekulationer kan man ha om vad som helst, men diamond_ verkade ju vara bombsäker på sin sak, vilket var vad jag vände mig mot smile

1 231 Inlägg
7 juli 2008
låsa upp klarar man göra ensam , hur lätt som helst ... såg på när en polaer gjorde det ... smile

Straight G!
104 Inlägg
7 juli 2008
aldeles för dyr! verkligen inte värt pengarna.. men visst den är lite flashig men, jag hade verkligen inte pungat ut så mkt pengar för den ;D

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2008
chrizz skrev:
FireTraXX skrev:
chrizz skrev:

Ptja, vem vet? Det är sannolikt att de nån gång kommer sälja iPhone, men än så länge är det ingen som vet... spekulationer kan man ha om vad som helst, men diamond_ verkade ju vara bombsäker på sin sak, vilket var vad jag vände mig mot smile

Ja, jag såg det.
Men vad vet han?
Han tror (VET!) att det är GSM-modellen som Telia får hem och inte 3G-modellen. tongue

Russel Crowe, Gladiator.

Meister
6 763 Inlägg
7 juli 2008
Det är ingen som vet någon bra sida som typ siba eller elgiganten fast i USA? Jag har en faster som skulle kunna skicka en åt mig om jag är intresserad. Och ebay är väll bara en nödlösning

1 414 Inlägg
8 juli 2008

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

4 554 Inlägg
8 juli 2008
hörde att i 1a versionen så finns inte mms tillgängligt så tror man borde vänta till 2a utgåvan kommer där de ska finnas med.. vilket pucko till tillverkare glömmer mms funktionen på en ny tele kan man undra..

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
8 juli 2008
FireTraXX skrev:
chrizz skrev:
FireTraXX skrev:

Ja, jag såg det.
Men vad vet han?
Han tror (VET!) att det är GSM-modellen som Telia får hem och inte 3G-modellen. tongue

hehe de finns en anledning vaför mobilen heter iphone 3g

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Sök