3455
Sök

KÖPRÅD- Golf 4 vs. Audi A3 - (ekonomiskt val)

4 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
Tja nu har jag lite svårt att bestämma mig.
Jag har mellan 60-75.000 i handen och har problem med att välja.

Golf 4 (1999+ årsm)
eller
Audi A3 (1997+ årsm)

Ekomoniska bilar självklart. alltså 1.6L motor. är såpass ung och bor på fel ställe för att köpa turbo bil hmm

Själv tycker jag att Golfen har finare front, men A3an har finare bak.

Når speciellt jag ska tänka på?
Senast redigerat av Leq (30 januari 2006)

736 Inlägg
30 januari 2006
Är ju ganska lika delar...du betalar ju endel för märket om du tar audin....men då har du ju å andra sidan en audi... De är ganska lika och köra tycker jag... Lite tuffare motorljud i audin dock...

Arbetssökande lokförare
170 Inlägg
30 januari 2006
Ja skulle helt klart välja audin för att de e inte lika vanliga som golfen, o sen tycker ja att den e snyggare. Men annars e de inga direkta skillnader mellan bilarna. Möjligtvis att dt e lite mer tid nerlagt på kvaliten i audin annars e dt istort sett samma bil.

To get old and wise, you have to be young and stupid!!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
30 januari 2006
jag stog inför samma val för 6-7 månader. du kommer nog inte bli besviken vad du än väljer. något du bör kolla på golfen är bagageluckehandtaget som brukar oxidera. sen har a3:an en svaghet när det gäller dörrarna, det börjar rosta i hörnet och under listen där nere pga skruven på insidan, trots att den är helgalvad (golfen med)... tycker att du ska kolla på båda bilarna och välja den som är i bäst skick, men audin är ju trots allt finare wink audin är lättare och golfen högre/större...

prismässigt ligger dem ganska lika, kanske så ligger audin något högre...

man kan nog säga att det är nästan samma bil, båda under koncernen VAG, dvs. samma delar, välj inte märke! välj finaste du hittar av dem två!

man lever bara en gång så lev väl!

Entreprenör
1 286 Inlägg
30 januari 2006
Asså läser folk vad det står? Det står "EKONOMISKT VAL".

Och då finns det ju knappast något som slår GOlf IV's tillförlitliga motor. Välkonstruerade framvagn och dess vettiga lack.

// Niklas Johansson

736 Inlägg
30 januari 2006
NiKeMaN skrev:
Asså läser folk vad det står? Det står "EKONOMISKT VAL".

Och då finns det ju knappast något som slår GOlf IV's tillförlitliga motor. Välkonstruerade framvagn och dess vettiga lack.

Nåja, motorerna är nog ganska lika, och jag vet en pensionärkörd 1.8 i en VW -96 som gått 10000 mil och den dricker allt en hel del olja...plus att kvalliteten på den bilen är det lite si och så med...

196 Inlägg
31 januari 2006
Tycker du ska köpa dig en Golf. Bra komfort, goda utrymmen samt bränslesnål (1.6l).

Gav 75000:- för min -03:a i höstas, 8900mil fullservad samt i mycket fint skick. Prisvärt mao.

Mvh:
Thomas

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster

4 Inlägg
31 januari 2006
Trådstartare
Tack för alla förslag, köpet blir av snarast wink har dock fortfarande inte bestämt mig tongue lutar sig åt audi hållet. Sen beror de ju på vad jag hittar för priser, och skick på bilarna

Sök