Jag har ett par 19" fälgar med 235/35 däck på, bultcirkeln är 5/108 och satt på min gamla volvo nu är det så att en supra har inhandlats och jag undrar om man kan få på de fälgarna på den??? supran har ju 5/114 så jag är medveten att lite bredare däck bak måste på och att navet är lite för litet. Men finns det typ någon omvandlare som man kan montera mellan fälg och bil för att ens få detta till att gå ihop?? hehe
Detta är bara en tanke som slog mig så tänkte höra med någon som kanske vet lite mer än mig om just fälgar
Detta kanske inte är till någon hjälp nu... men har för mig jag sett någon som gjort det. går väl att borra om och fixa och dona i fälgen?... Hör med ex. typ gummihuset eller något annat företag som säljer fälgar.. skulle jag testa med iaf.
Om det finns utrymme att montera denna typen av spacer så är det inga problem. Dessa spacers måsta vara ca 15-20mm har jag för mig. Ta kontakt med Manton Racing, han brukar lösa de flesta önskemål.
Jag har samma problem. ska få 240 slungdiff bakaxel på min amazon och det är inte samma bultmönster.. jag kollade i bil tidning när de gjorde de men det kommer nog aldrig bli bra om man gör det själv, och skicka en sån mekansik verkstad på det vet man ju redan att priserna är långt över vad fälgarna kommer kosta ... om ni hittar något företag som har sådana hojta gärna till