3138
Sök

Bultmönster problem :(

Race For Fun!
379 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
Tjena..

Jag har ett par 19" fälgar med 235/35 däck på, bultcirkeln är 5/108 och satt på min gamla volvo nu är det så att en supra har inhandlats och jag undrar om man kan få på de fälgarna på den???
supran har ju 5/114 så jag är medveten att lite bredare däck bak måste på och att navet är lite för litet. Men finns det typ någon omvandlare som man kan montera mellan fälg och bil för att ens få detta till att gå ihop?? hehe

Detta är bara en tanke som slog mig så tänkte höra med någon som kanske vet lite mer än mig om just fälgar smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

146 Inlägg
26 juli 2008
Detta kanske inte är till någon hjälp nu... men har för mig jag sett någon som gjort det. går väl att borra om och fixa och dona i fälgen?... Hör med ex. typ gummihuset eller något annat företag som säljer fälgar.. skulle jag testa med iaf.

Hoppas det var till någon hjälp.

Mvh

112 Inlägg
26 juli 2008
finns väl någon form utav spacer tror jag... inte säker

Jag hatar fwd = felwheeldrive...

150 Inlägg
26 juli 2008
ja det finns en "spacer" som du bultar fast i 5/108 sen sätter du fälgen som har 5/114 på den. du får googla fram dom. big_smile

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 juli 2008
KungKjell skrev:
ja det finns en "spacer" som du bultar fast i 5/108 sen sätter du fälgen som har 5/114 på den. du får googla fram dom. big_smile

är dom lagliga?

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Race For Fun!
379 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
Har googlat men verka vara svårt att hitta något sad

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

204 Inlägg
28 juli 2008
Om det finns utrymme att montera denna typen av spacer så är det inga problem. Dessa spacers måsta vara ca 15-20mm har jag för mig. Ta kontakt med Manton Racing, han brukar lösa de flesta önskemål.

http://www.manton.se/

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"

KHRacing
28 juli 2008
te_wik skrev:
KungKjell skrev:

är dom lagliga?

Nooo:/

112 Inlägg
29 juli 2008
Spelar det någon roll om dom är lagliga? det är ju bara besikta med vanliga fälgar..... polisen lär ju knappast fatta nånting vid flygande besiktning.

Jag hatar fwd = felwheeldrive...

Race For Fun!
379 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
ingen som lyckats hitta något? www.manton.se svara ej sad

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

10 Inlägg
12 maj 2009
Jag har samma problem. ska få 240 slungdiff bakaxel på min amazon och det är inte samma bultmönster.. jag kollade i bil tidning när de gjorde de men det kommer nog aldrig bli bra om man gör det själv, och skicka en sån mekansik verkstad på det vet man ju redan att priserna är långt över vad fälgarna kommer kosta sad ... om ni hittar något företag som har sådana hojta gärna till

mvh montana

Sök