Nu är datakraschen ordnad, allt tack vare Danne med Skylinen. Stort tack, igen!
Så här kommer några bilder från golvarbetet. På bilden är Christer som jag lejde jobbet till, och kompisen Daniel"den skadade" gör även han en del nytta:
Christer med 1000-klingan:
Betongblocken bortkörda och nu klart för grävning:
Christer och älsklingen jobbar på:
Christer trivs tydligen bakom spakarna, som barn på nytt. Inte ens en bruten fot kan hålla Daniel från att hjälpa till:
Utgrävt och lasrat. Klart för att lägga makadam och lasra ytan igen:
Makadamen lasrad och paddad:
Sista finliret innan gjutningen. H-block på sidorna och 68cm järnstavar nerslagna i marken genom varhe H-block för bättre styvhet:
Nu gjutet, lasrad och klart. Dessa trälister är till för att få en rundare kant med betongen ute i kanterna. Risk för fula betongkanter annars:
Idag kom vi en bit, första 3 timmarna med väggarna gick bra. Sedan var det dryga 4timmar då det tyvärr verkar saknas en sats med delar. Vi håller på att undersöka läget nu. Kan vara så att ändringar har gjorts i byggnationen.
Dom första 3 timmars arbete:
Gjorde även ett kundjobb som gått emellan bygget.
2st ganska stora bucklor, 1 precis ovanför dörrlisten, och 2:a vid dörrundningen:
Efter riktningen:
Och när jag ändå var igång, riktade jag bucklan jag fått på min motorhuv på PT:n :
För tillfället kommer jag inte så mycket längre, innan man vet mer om byggnationen. Ska till jobbet imorgon igen och se vad man kan göra under tiden för att spara tid.
Stort tack till Danne och Nicko idag som hjälper till utan man behöver be om det. Uppskattas!!