3141
Sök

Kabeldragning dörr -> cupé. Calibra -92

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Tjenna. AJag håller på att sätta in nya högtalare i dörrarna på min calibra. Mitt enda problem är att jag itne hittar någonstans att dra dom nya kablarna bak till steget...Jag kör med nya högtararkablar, pga orginal är för små, som är av storlek 2x2,5mm2.

Att borra nya hål har jag fundetat på, två problem där bara, Rost och Dåligt utrymme förr borrmaskin:P

Någon som ahr nån idé???

Stance is romance

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
6 augusti 2008
Dra dom genom masken som bla Elhiss, centrallås , högtalar, kablarna går ??

C H E V R O L E T <3

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Dra dom genom masken som bla Elhiss, centrallås , högtalar, kablarna går ??

'
Jo, bara det att i ena änden på masken så sitter det en kontakt, ser ut som en välutväcklad släpvangskontak. så det går inte hmm

Stance is romance

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
6 augusti 2008
aj fan  tongue

C H E V R O L E T <3

1 503 Inlägg
6 augusti 2008
Känner igen problemet från min förra calibra smile Jag öppnade dörren fullt och borrade från utsidan och in i bilen. I dörren fanns det sedan färdiga hål att gå i. Se till att skydda kablarna mot slitage mm genom att använda tex slangbitar vid genomföringen in till cupen.

Lycka till!!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
451 Inlägg
6 augusti 2008
Oboy6 skrev:
Känner igen problemet från min förra calibra smile Jag öppnade dörren fullt och borrade från utsidan och in i bilen. I dörren fanns det sedan färdiga hål att gå i. Se till att skydda kablarna mot slitage mm genom att använda tex slangbitar vid genomföringen in till cupen.

Lycka till!!

gjorde exakt som dig jag med med min gamla calibra turbo, använde en ganska mjuk vattenslang från trädgården=)

1 503 Inlägg
6 augusti 2008
T5Black skrev:
Oboy6 skrev:

Lycka till!!

gjorde exakt som dig jag med med min gamla calibra turbo, använde en ganska mjuk vattenslang från trädgården=)

Ok smile Jag använde mig faktiskt av en hård plastslang som skulle skydda kablarna hela vägen från cupen in i dörren. Men detta blev bara jobbigt tids nog då limmet mellan slang och kaross aldrig fäste särskilt bra och därmed åkte slangen ut ur hålet titt som tätt. Mjuk slang är nog bättre som du säger!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

Sök