Har en 940turbo med en b230ft snurra i som har rullat 18tusenmil.. Ingenting tycker man. Menhur somhelst på tomgång låter den som en disel.. Läst runt lite och detta verkar som ett vanligt fel, men hur skadligt kan det vara? Troligen så är det ju ventilerna som lirar fel men är det lätt och rätta till eller vad kan tex volvo ta för det? Har också hört att man kan hälla 2 dl tvåtaktsolja i tanken för smörja upp ventilerna Bra/ dåligt ?
Bifogar ett litet ljudklipp kommer bättre imorgon när jag riktiga grejer.
Också tänkt på det som sagt, men hörde av en kille som renoverar att volvo 8 ventiler aldrig börjar låta då dem har nån gummidämpning på ventilerna? Utan att felet va kolvbultslagret ,kan det stämma?
Gummidämpare som för övrigt brukar bli hårda, spricka och mer eller mindre försvinna helt.. Har plockat bort dessa dämpare min b230ft, och ja då skramlar det rätt bra om ventilmekanismen...
Gummidämpare som för övrigt brukar bli hårda, spricka och mer eller mindre försvinna helt.. Har plockat bort dessa dämpare min b230ft, och ja då skramlar det rätt bra om ventilmekanismen...
Finns dessa gummidämpare köpa löst nya någonstans?Pris?
Nästa lön så tänkte jag kasta i ny olja samt rikta in alla ventiler igen hade kanske varit bäst köpa nya ventildämpare också?
du använder väl inte biltema olja? den vanliga mineraloljan blir som vatten efter ett tag, en vän hade det i, o det knacka rätt bra då med: Bara ett tips