2268
Sök

Aero steg 1 strul Chipning

35 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Ska berätta hur dem chippade först innan jag ringer bara, dom rensade ur allt jag hade i min, och det tog över 2 timmar för dom sa att jag hade så mycket eller va dom menade sen satte dom in ny information, jag kollade på deras dator den gick ändå fram till 100%

35 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Tack alla för att ni svarade, ringde till Its Fun och sa som det var. Jag fick en ny tid klockan 13 imorgon.
hoppas hoppas dom fixar det!!
För att man ska väl känna en stor skillnad ialf?

Troligen galen...
567 Inlägg
16 juni 2008
Jk86 skrev:
Tack alla för att ni svarade, ringde till Its Fun och sa som det var. Jag fick en ny tid klockan 13 imorgon.

Klart det ska kännas skillnad. Både min s40 och min s60 blev det skillnad som natt och dag när chippet åkte i...

20 Inlägg
16 juni 2008
mebben skrev:
Jk86 skrev:

Klart det ska kännas skillnad. Både min s40 och min s60 blev det skillnad som natt och dag när chippet åkte i...

Samma för min förra Audi..smile
Som jag sa innan gjorde jag det på powerchip i Helsingborg.
De sa t.o.m till mig att provköra bilen och testa hur det kändes efter trimmning,
INNAN jag betalade.
Det kallar jag bra stil;)
Senast redigerat av andya4 (16 juni 2008)

35 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Varit på Its Fun igen och då gick det och köra med den fast de e som att den var chippad eller nåt då. sedan när dom var klara sa dom att det var någon ventil som typ strular. och att jag ska byta ut den imorn. dom testade höja turbo trycke men dom sa att dom ställde ner det igen och testade böt nå slang . sedan åkte jag hem .. första jag gjorde var  att gasa på gick skit bra. sen på motovägen märkte jag att den inte kom över 140 km/h d gick knappt. sen kom inte turbo mätarn upp ens till gult. testade stänga av bilen drog på 2an fullt då kom turbo mätaren upp till rött sedan sa bilen eialfmot o hackade till som en broms och sedan pep det på nå vänster . och sen efter det kommer den inte till gula ... stänger av den igen och gör samma sak . blir exakt samma  .. men de var ialf häftigt att den kom till nästan fullt till det röda som den aldrig gjort förr .. hjälp tack

35 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
fullt i det röda !

35 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Och då undrar jag om någon expert här vet vad det kan vara nu som strular, tror ni på ventil?

35 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
okej hur gjorde du dårå?

35 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
så förbannad jag e nu, en slang hade hoppat den därför max turbon ladda o slog ifrån fixade till det ..
min turbo mätare går till gränsen till rött slutet på gult fan när man har chippat och bytt avgassytem borde den gå till mitten av rött ialf eller nån som inte håller med mig där? vart kan jag ha lekash ?? som dom påstår

8 883 Inlägg
18 juni 2008
Vet inte vad ni andra tycker, men i mina öron så låter det som att du borde byta leverantör..
Då får du proffesionell hjälp med att ordna till evt magnetventil om det är den som strular

Fotograf på tierpidag.se

Troligen galen...
567 Inlägg
18 juni 2008
Hamilton skrev:
Vet inte vad ni andra tycker, men i mina öron så låter det som att du borde byta leverantör..
Då får du proffesionell hjälp med att ordna till evt magnetventil om det är den som strular

Jag håller med, det är inte första gången It´s fun trimmade bilar går skit och supporten känns obefintlig...

Man brukar få vad man betalar för...

Medlem 34530
908 Inlägg
18 juni 2008
mebben skrev:
Hamilton skrev:

Jag håller med, det är inte första gången It´s fun trimmade bilar går skit och supporten känns obefintlig...

Man brukar få vad man betalar för...

Jk86 skrev:
så förbannad jag e nu, en slang hade hoppat den därför max turbon ladda o slog ifrån fixade till det ..
min turbo mätare går till gränsen till rött slutet på gult fan när man har chippat och bytt avgassytem borde den gå till mitten av rött ialf eller nån som inte håller med mig där? vart kan jag ha lekash ?? som dom påstår

Håller med Hamilton, byt leverantör. de hjälper dig ju inte för fem öre. Vet inte vem du har närmast till, Maptun, Nordic, BSR, Trollspedd, Speedparts, men åk till någon av dem så ska du se att det löser sig.

mvh
victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

24 Inlägg
18 juni 2008
Tjenna..
det du ska göra är att be om dina pengar och ta bort chipet om du bor nära helsingborg så ska du komma hitt
har en kompis som chipar och han har chippat alla mina bilar och dem har aldrig kronglat eller nått..

Dem har en kille i tyskland som gör Egna koder sen skickar han dem till sverige det är hans eget chipp och du har självklart garanti m.m

Mvh

Sök