2481
Sök

Hur bra fungerar en lmm när orginal dumpen gör luftfilters dumpningar?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
som rubriken säger då  gjorde en tråd om hydbrid dumpventielr va en snubbe som skrev att lmm funkade bättre med såna och att de inte blev så lika fet bränsleblanding av dom.

då kom jag och tänka min bil då de drar på tok för mkt soppa. kan även ryka svart vid fåtal tillfällen
+ att den dör vid dumpningar från fullt laddtryck till vanliga nervarvningar. e öppet filter så de dumpas ju via det tills de som rubriken säger då efter som den dumpar via luftfiltrer. finns de nån risk att lmm blir blåst/lurad och ger fel värden så rästen av systmet skickar på mer soppa fast det igenlitgen inte behövs
och att de skulle göra att den lägger av och drar mer soppa?

lr är bara jag som börjar bli förvirrad av allt tänkade och få bilen normal innan man börjar den seriösa efekt ökningen?

//Mattias

Mr.
253 Inlägg
23 december 2008
Menar du att eftersom du har monterat öppetluftfilter så dumpar bilen ut luft genom filtret som då ännu en gång passerar LMM'en? Och på så sätt lurar bilen att ge mer soppa?

Meningen med återcirkulerande dump är att bilens redan uppmätta luft inte ska gå genom LMM'en igen.. Så den släpps ju in efter LMM'en..

Bilen gör ju likadant med orginalfilter även fast du inte har samma coola ljud. Men mindre vaddering i filtret gör att det låter mer..

Köpes:
18T Turbo

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
pwei skrev:
Menar du att eftersom du har monterat öppetluftfilter så dumpar bilen ut luft genom filtret som då ännu en gång passerar LMM'en? Och på så sätt lurar bilen att ge mer soppa?

Meningen med återcirkulerande dump är att bilens redan uppmätta luft inte ska gå genom LMM'en igen.. Så den släpps ju in efter LMM'en..

Bilen gör ju likadant med orginalfilter även fast du inte har samma coola ljud. Men mindre vaddering i filtret gör att det låter mer..

tror de är feltema skit filter som sitter på den va på bilen när jag köpte fanns ingen volvo orginal luftburk

står man och varvar tex i motorrummet  håller handen på filtret och släpper gasspjället när den e på typ 5-6 tusen rpm känner man att den blåser ut luft där när den dumpar... typ endagången bilen går riktigt skit är vid full efekt dumpningar... allt e ju stortsätt volvo orginal förutom själva filtret
tycker att de börjar inte finnas så mkt kvar och kolla efter

och när den där snubben nämnde om hydbrid dumpen att den påvärkade inte lmm på samma vis som de andra att de tex kunde få för fet bränsle blandning började man fundera måste bara va de där luftfiltret kvar då

Sök