2930
Sök

Motorvärmaren fungerar inte

5 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
När jag kopplar in bilen i motorvärmaren så går kupéfläkten igång men motorn blir inte varm alls. Någon som vet vad det kan vara? Har en Skoda Octavia 1.6 fsi 2007.
Tycker också att det verkar ta längre tid för fläktarna inne i bilen att spruta varmluft än vanligare. Kan köra i 5-10 min innan någon varmluft börjar komma ut men det kanske är irrelevant eller har att göra med att det blir kallare ute

7 381 Inlägg
för 2 timmar sedan
bara kolla själva värmaren,, du kan ju ha sådan tur att kontakten bara åkt ut,, hände mig förra vintern smile då clipset som häll ihop dem lossnat smile

* Voff voff *
10 541 Inlägg
för 1 timme sedan
Linaro skrev:
När jag kopplar in bilen i motorvärmaren så går kupéfläkten igång men motorn blir inte varm alls. Någon som vet vad det kan vara? Har en Skoda Octavia 1.6 fsi 2007.
Tycker också att det verkar ta längre tid för fläktarna inne i bilen att spruta varmluft än vanligare. Kan köra i 5-10 min innan någon varmluft börjar komma ut men det kanske är irrelevant eller har att göra med att det blir kallare ute

En elektrisk motorvärmare (som jag antar att detta handlar om?) är väldigt långsam och ineffektiv jämfört med tex en dieseldriven värmare. Jag skulle tro att den fungerar precis som den ska, bara att du har för höga förväntningar. Bilen blir inte varm om du inte kör värmaren 3-5 timmar och inte ens då kommer det ge utslag på tempmätaren när du startar. Men värmaren gör ändå nytta för att motorn slipper startas svinkall utan istället mer som kanske en sommardag. Och kupén ska ju bli varm av kupévärmaren, så att det kommer lite kall luft när du startar är helt normalt skulle jag säga.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök