Jag har kopplat in två nya högtalare till mitt slutsteg men lyckas bara få ut basljud ur dom, skulle hellre vilja ha diskant i dom isället. hur fixar man det?
Är långt ifrån en expert men det låter ju som en ren inställningsgrej.
På de flesta steg kan du ställa in att den ska filtrera bort ljud under/över en viss Hz (low pass filter), kontrollera så att den inte sorterar bort diskantljuden där. Annars kan det ju vara en inställning på stereon men det brukar vara rätt uppenbart om nån står på typ -12 eller nåt
är det ett mono steg du har? vad jag vet är dom bara gjorda för basar.. vill du ha ut högre frekvenser på högtalarna (typ diskant och mellanregister) ska du ha ett 2 eller 4 kanals steg.
är det ett mono steg du har? vad jag vet är dom bara gjorda för basar.. vill du ha ut högre frekvenser på högtalarna (typ diskant och mellanregister) ska du ha ett 2 eller 4 kanals steg.
får de inte o funka:S ha provat med alla typer av inställningar på stereon och på steget, men lyckas inte få annat än basljud:( någon som har någon fin lösning?
Vilka RCA-utgångar på stereon har du kopplat till slutsteget?
De bakre RCA-utgångarna kan ju användas både till subwoofer och vanliga högtalare, man får välja i menyn hur utgångarna ska användas.
jadu, testa switcha utgångar men då fick jag inte någon bas knappt o fick inte något ljud alls typ i högtalarna, hur ställer man de? för jag har pillat på alla inställningar som finns på stereon
För att ändra på bakre utgångarna så går du först till "adjust initial setting", sedan använder du multikontrollratten och väljer "S/W controll".
Nu ska du kunna ändra mellan "Rear SP:F.Range" (full range) och "Rear SP:S/W" (subwoofer) genom att trycka på multikontrollratten. Om du har kopplat de bakre RCA-kablarna till de kanaler på slutsteget som ska driva vanliga högtalare, då ska du alltså välja läge "Rear SP:F.Range" på bakre utgångarna.
Hoppas det inte låter alltför krångligt. Jag läser bara i manualen på nätet eftersom jag inte har haft den där stereon själv.
För att ändra på bakre utgångarna så går du först till "adjust initial setting", sedan använder du multikontrollratten och väljer "S/W controll".
Nu ska du kunna ändra mellan "Rear SP:F.Range" (full range) och "Rear SP:S/W" (subwoofer) genom att trycka på multikontrollratten. Om du har kopplat de bakre RCA-kablarna till de kanaler på slutsteget som ska driva vanliga högtalare, då ska du alltså välja läge "Rear SP:F.Range" på bakre utgångarna.
Hoppas det inte låter alltför krångligt. Jag läser bara i manualen på nätet eftersom jag inte har haft den där stereon själv.
får testa detta imon, tack så mkt för alla hjälp:)