3203
Sök

Jag vill få "goare" motorljud i Mercedes 300. Någon som har tips?

1 570 Inlägg
20 mars 2009
Jag kör för tillfället med enbart rör efter mittdämparen och det låter ju mycket. Inne i bilen låter det mullrigt och bra och utifrån helt ok men lite för högt och väsigt för min smak. Personligen tycker jag just de gamla mercorna ska gå tyst. Sexorna i dom är ju en rätt tyst motor så det känns onödigt att ligga på 3000 varv på motorvägen med ett bullrigt avgassystem när man kan ha det nästintill knäpptyst. smile

Nä en schysst dämpare fast inte japs tror jag att jag ska satsa på. Originalen har ju trista utblås också, krökta och snea så man inte kan ha krom på dom smile

4 682 Inlägg
20 mars 2009
byt motor till en V8:a wink.

247 Inlägg
20 mars 2009
DasAuto skrev:
Köper du simons rör eller dämpare så se till att lägga ett extra lager färg/skydd för att dom rostar ganska snabbt annars.

jo det är sant men dämparna rostar inte inte mina iallfall och de är 2 år sen de byggdes däremot kröken över bakaxeln har rostat men men rör e ju inte dyrt och byta ut men dämparna är ju de så är ju bättre att ha bra dämpare en rör iallfall:) men men så länge de inte är nått hål så är det ju inget att bry sig om

:):) 740:):)

136 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
Ingen som har satt på 2,5" på merca 300 eller? vore roligt att höra ungefär hur det låter innan man börjar kosta på.

~Boogie Woogie~

247 Inlägg
20 mars 2009
Spluff skrev:
Ingen som har satt på 2,5" på merca 300 eller? vore roligt att höra ungefär hur det låter innan man börjar kosta på.

kostar ju max 2000 och kommer ju inte bli sämmre en du redan har:D

:):) 740:):)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
20 mars 2009
eisenmann eller vad dom heter borde väl ha till din bil. hört att dom har dom bästa systemen till merca/bmw

-den satt som en fläskläpp-

136 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
husmus skrev:
eisenmann eller vad dom heter borde väl ha till din bil. hört att dom har dom bästa systemen till merca/bmw

Eisenmann låter lite dyrt. Fast hade jag haft guldbyxor hade jag nog köpt Carlsson-system tror jag. Men kom gärna med fler förslag på typ "eftermarknads-system" eller vad man ska kalla dom. Fast gärna billiga om det nu finns nåt som heter så, till Merca smile

~Boogie Woogie~

Volvo_Trash
21 mars 2009
Jag tror det där med mottryck i en sugmotor är bullshit. bättre flöde= bättre effekt. Polarn har hegenbyggt 3" biltema rör på sin 300. billigt och den låter jävligt mysigt :)

nån får gärna övertyga mej om det där med mottryck;)
Senast redigerat av Volvo_Trash (21 mars 2009)

20 Inlägg
21 mars 2009
Volvo_Trash skrev:
Jag tror det där med mottryck i en sugmotor är bullshit. bättre flöde= bättre effekt. Polarn har hegenbyggt 3" biltema rör på sin 300. billigt och den låter jävligt mysigt smile

Desto bättre flöde desto bättre effekt. men sätter du på för stort system kommer flöde att minska= mindre effekt

Volvo_Trash
21 mars 2009
mangii skrev:
Volvo_Trash skrev:
Jag tror det där med mottryck i en sugmotor är bullshit. bättre flöde= bättre effekt. Polarn har hegenbyggt 3" biltema rör på sin 300. billigt och den låter jävligt mysigt smile

Desto bättre flöde desto bättre effekt. men sätter du på för stort system kommer flöde att minska= mindre effekt

det låter skitdumt. kan du förklara det?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 mars 2009
Volvo_Trash skrev:
mangii skrev:
Volvo_Trash skrev:

Det kan jag göra! Det handlar om att man har ett visst "motstånd" då avgaserna kyls ner på vägen och minskar i densitet. Det blir mindre mängd luft i liter när det kyls ner. För att då behålla hastigheten på avgaserna så de inte "stannar" så gör man röret smalare ju längre bak man kommer...
Rent motstånd, typ en plugg i grenröret, ökar motståndet och ger en effektsänkning! Skulle man ha konstant undertryck vid avgasportarna hade man fått högre effekt, så att det ska vara motstånd är BULLSHIT!

Men förstår att man kan blanda ihop smalare rör med motstånd...

Mannen myten legenden
179 Inlägg
21 mars 2009
DasAuto skrev:
Köper du simons rör eller dämpare så se till att lägga ett extra lager färg/skydd för att dom rostar ganska snabbt annars.

och fort går de me, bara rostar!! därav sitter de rostfritt på min..hehe

wooooommm, pschii, wooooommmm

Volvo_Trash
21 mars 2009
bumpe skrev:
Volvo_Trash skrev:
mangii skrev:

Det kan jag göra! Det handlar om att man har ett visst "motstånd" då avgaserna kyls ner på vägen och minskar i densitet. Det blir mindre mängd luft i liter när det kyls ner. För att då behålla hastigheten på avgaserna så de inte "stannar" så gör man röret smalare ju längre bak man kommer...
Rent motstånd, typ en plugg i grenröret, ökar motståndet och ger en effektsänkning! Skulle man ha konstant undertryck vid avgasportarna hade man fått högre effekt, så att det ska vara motstånd är BULLSHIT!

tackar för lite riktig fakta då:) tror fortfarande inte riktigt på effektökning av det men men.. raka rör rakt ut genom skärmen måste ändå vara det som ger mest effekt (bromsar mindst) enligt mej

Entreprenör
1 784 Inlägg
21 mars 2009
Volvo_Trash skrev:
bumpe skrev:
Volvo_Trash skrev:

tackar för lite riktig fakta då:) tror fortfarande inte riktigt på effektökning av det men men.. raka rör rakt ut genom skärmen måste ändå vara det som ger mest effekt (bromsar mindst) enligt mej

Du kan jämföra med en moppe med trimrör ungefär...vet ju alla att om du kör med BARA kröken så går den sämre men ett riktigt effektrör så blir de en väldig skillnad.. Hepp....!

Volvo_Trash
22 mars 2009
Det gäller för 2-taktare ja. Har även sett dom som pundat med sånt på 4-takts crossar men jag tror inte det gav nåt.

Sök