Har ett nytt ''problem'' med dumpen nu. Pys ljudet kommer inte ifrån dumpen även fast den öppnar sig:S Pys ljudet kommer ifrån luftburken precis som när den inte öppna sig?
Tacksam för svar
Amms skrev:
Jag sökte men hittade inget vettigt som passade mitt fall och min dump.
Jag köpte en Saab 900 för tre dagar sen, och tyckte att den dumpade extremt lågt. Så idag kolla vi under huven och provade att varva upp den. Och dumpventilen öppnar sig inte alls? Det enda pys ljud man hör kommer ifrån luftburken.
Motorn ligger på ca 240hk och har följande delar: Nordic 2,5tum Steg2 chip Kobra rör Viggen turbo Viggen koppling speedparts dump Och förstärkt växelåda
Och läste att man kan tabort eller stoppa i fler brickor om det skulle behövas eller ev. kapa fjädern i dumpen. är det nått som man kan rekomendera?
Jag sökte men hittade inget vettigt som passade mitt fall och min dump.
Jag köpte en Saab 900 för tre dagar sen, och tyckte att den dumpade extremt lågt. Så idag kolla vi under huven och provade att varva upp den. Och dumpventilen öppnar sig inte alls? Det enda pys ljud man hör kommer ifrån luftburken.
Motorn ligger på ca 240hk och har följande delar: Nordic 2,5tum Steg2 chip Kobra rör Viggen turbo Viggen koppling speedparts dump Och förstärkt växelåda
Och läste att man kan tabort eller stoppa i fler brickor om det skulle behövas eller ev. kapa fjädern i dumpen. Men inget av detta funkar på min dump då det inte går att få upp den på något sätt eller vis:(
Låter som att den verkar trasig..för isf borde väl den förra ägaren har gjort något åt det? vad vet jag...prova sät dit en orginal dump. de pyser rätt gott de med! och e billiga
Låter som att den verkar trasig..för isf borde väl den förra ägaren har gjort något åt det? vad vet jag...prova sät dit en orginal dump. de pyser rätt gott de med! och e billiga
Förra ägaren visste inte specielt mycket om man säger så, han var la kunnig på vissa områden men just kring dumpen m.m visste han inte speciellt mycket. Har tagit loss dumpen och den öppnar ju sig när man trycker in kolven men öppnar sig inte speciellt lätt:P
då tror jag du ska kapa fjädern några varv , för de låter som du inte får upp de vakuumet som behövs för o öppna . Antingen det lr kolla slangen till dumpen . öppna den borde du ju kunna göra prova dej fram Lycka till
Har ett nytt ''problem'' med dumpen nu. Pys ljudet kommer inte ifrån dumpen även fast den öppnar sig:S Pys ljudet kommer ifrån luftburken precis som när den inte öppna sig?