Tänkte bo i ett garage i helgen o köra lite service på min nyligen inköpta 745Gl -89 B230F
Följande: Tändstift Olja+filter Kamrem + spännare
Jag har lite funderingar kring andra saker också.
Bl.a. följande. Den verkar vara lite seg i servon. Byta olja? Den verkar i synerhet vara seg när man svänger vänster. Kan det vara styrväxeln? Tankmätaren funkar förstås inte. Läste nånstans att man kunde rengöra givaren så kan den vakna till liv. Vart sitter den? Svår att komma åt? Ibland lite seg i växlarna. Brukar lägga i friläge vid trafikljus ibland så att jag slipper sitta o trycka ner den tunga jävla kopplingen Då kan det vara jävligt segt att slänga i ettan ibland. Särskilt när den står stilla alltså. Växellådsolja?
Det var väl allt förutom att bromsarna gnisslar en del, men va fan. Man kan inte få allt för det priset jag fick den för.. Alla eventuella tips är välkommna!