3151
Sök

Samsung 40" skapar missljud

29 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Köpte en ny tv i fredags, en Samsung LCD tv. Har sedan innan ett par Dynavoice högtalar som funkat jätte bra. Men sedan den nya tven kom upp har det varit miss ljud i mina högtalar. Låter som om det blir jätte brus/sus i högtalarna.. Vad kan det vara som stör eller skapar detta ljud? Tacksam för svar..

4 001 Inlägg
11 maj 2009
har du ett jordat uttag som du ansluter TV:n till? om inte så kan det vara skräp ifrån nätaggregatet i TV:n som gör att du får missljud.
LCD/Plasma -TV & datorer och de flesta stereoanläggningar kräver jordade uttag idag för att fungera på ett korrekt sätt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

29 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Jaa, tven sitter i ett jordat uttag. Alla uttag i lägenheten är jordade. Men om jag spelar upp ett ljudspår på tex dvdn så hör jag fortfarande ljudet från tven i högtalarna, fast att dvdn sitter i en annan ingång på förstärkaren. Men stänger jag då av tvn blir det klart och fint ljud igen..

4 001 Inlägg
11 maj 2009
okej, jag skulle misstänka ljudväxeln i förstärkaren men om det har funkat innan & kom i samband med TV-byte så, prova att byta ingång på förstärkaren.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

29 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
okej, jag skulle misstänka ljudväxeln i förstärkaren men om det har funkat innan & kom i samband med TV-byte så, prova att byta ingång på förstärkaren.

Nu provade jag att byta ingång och det hjälpte smile Nu funkar det hur bra som helt igen :S. Fast jag har ju haft den på samma ingång som på den gammla tven. Men nu e det löst iaf.. Stor tack för hjälpen smile

><((((º>
115 Inlägg
11 maj 2009
kolvas skrev:
har du ett jordat uttag som du ansluter TV:n till? om inte så kan det vara skräp ifrån nätaggregatet i TV:n som gör att du får missljud.
LCD/Plasma -TV & datorer och de flesta stereoanläggningar kräver jordade uttag idag för att fungera på ett korrekt sätt

Min TV ger ifrån sig ett ganska högfrekvent tjut som gör mig galen. Den sitter inte i ett jordat uttag. Kan detta vara problemet menar du då?

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.

4 001 Inlägg
11 maj 2009
Nordh skrev:
kolvas skrev:

Min TV ger ifrån sig ett ganska högfrekvent tjut som gör mig galen. Den sitter inte i ett jordat uttag. Kan detta vara problemet menar du då?

jepp, ifall du har en jordad kontakt på din TV så kan det vara så att den behöver ett jordat uttag för att inte ge ifrån sig störningar

Sök