3107
Sök

Äldre Bilar Till Filminspelning

2 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Jag heter Mari och jobbar som rekvisitör i Göteborg/Trollhättan. Jag jobbar för tillfället för en dansk tv-serie som kommer till Vänersborg och ska filma i slutet av Juli. Det är en tv-serie som utspelar sig 1985 och det är där du kan kommer in i bilden.

Jag behöver äldre bilar som är i bra skick och som kan vara med på en inspelningsdag för den här tv-serien.

Det vi söker är:
2 personbilar som ska köras av skådespelare
1 personbil som ska få bli taxibil - gärna en volvo
1 skåpbil

4-5 bilar som ska fungera som statistbilar, alltså stå parkerade på gatan. 

Skulle du kunna tänka dig att låna/hyra ut din bil till en filminspelning i sommar.

Hör gärna av dig för mer information
Mvh Mari Persson
Rekvisitör,
0730 317999
maripersson.ftv@gmail.com

225 Inlägg
12 juni 2009
hur gamla ska bilarna vara ungefär? "taxibilen" bör väl vara ca -85års modell, men dom andra.

//Fredrik

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.

2 182 Inlägg
12 juni 2009
mbfidde skrev:
hur gamla ska bilarna vara ungefär? "taxibilen" bör väl vara ca -85års modell, men dom andra.

//Fredrik

Vad jag fattar det som så spelar det ingen roll vad det är för bil, bara den inte är från efter 1985 wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

43 Inlägg
12 juni 2009
Min bil är från -88, men ser likadan ut som dom äldre. Fast dock funkar den inte i nuläget. Hade vart kul annars smile

Tjejer kan också! ;)

7 100 Inlägg
12 juni 2009
synd att man har en -87:a sad

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Bilarna bör vara lite äldre än -85. Har fått tag på några 83 och 84:or så jag skulle gärna ha några från 70-talet. För att blanda upp det lite. Få en trovärdigt bilpark. Som den såg ut då 1985. Man kan kolla på Mannen från Mallorca eller Polisen från Strömstad så ser man vilka bilar som var ute och rullade på stan.

Teknik Informatör
371 Inlägg
17 juni 2009
Och vi har pratats vid nu så smile

BMW E3 it takes one to catch one :)

Sök