Har nu idag gjort ett tappert försök med att montera framsystemet som jag inhandlat för ca 2 veckor sedan. men, känner mej nu aningen besviken efter ett oförväntat resultat.
Har ett MDS competition (typ som detta
http://www.mds.se/?artnr=59062 ), och första problemet, som jag kom fram till för typ en vecka sen när jag bara skulle testmontera var, att magneten på mellanregistern kom ivägen för fönsterrutan.
Detta har varit dagens stora utmaning, nämligen att tillverka ett fäste för högtalaren som gör att den kommer längre ut ur dörren (ca 25mm).
Okej, när det problemet var någotlunda löst, testmonterade jag högtalaren i vänstra dörren, koplade kablarna via ljud-filtret som kom med, och när jag startar mp3-spelaren för att höra skillnaden, märkte jag snabbt att jag gjort något fel. Ingen bas hörs knappt ur mellanregistret
testmonterade tillbaka höger framhögtalare i höger dörr för att höra skillnaden mellan det nya, och orginal, och märkte till min förvånad att orginalhögtalarna spelar bättre än de nya
Så snälla någon hjälp mej med råd! känner mej smålurad, men, jag kan ändå inte tro att MDS är så här pass skit, tror det ligger nog någonstans i monteringen, så hjälp!
Några saker jag redan vet om som gör skilnad:
fasvända kablarna (hjälpte inte)
driva framsystemet med förstärkare (drev det bara med mp3-spelaren[4x50w] vid testmonteringen)
göra låda? (skulle verkligen inte vela detta, har aldeles för ont om utrymme i dörrarna)